Reklama

S17 – Budowa drogi od Garwolina do granicy województw za półmetkiem

Budowa drogi ekspresowej S17 na trasie od Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego przekroczyła półmetek. Jak realizacja bardzo ważnej pod względem komunikacyjnym inwestycji wygląda w liczbach?

Jak informuje Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zaawansowanie finansowe budowy jest na poziomie około 60 i 62 proc. a rzeczowe ok. 52 i 57 proc. Prace na budowie dwóch odcinków S17: Garwolin – Gończyce i Gończyce – granica województw są w toku. Trwa zarówno układanie betonowej nawierzchni przyszłej trasy głównej, jak i prace przy obiektach inżynierskich, roboty ziemne, budowa systemu odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska, branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej.

 

Postępy prac w liczbach

– Przypomnijmy, że odcinek od Garwolina do Gończyc to nie tylko budowa trasy głównej o długości ok. 12,2 km, ale również dróg zbiorczych, lokalnych i dojazdowych o łącznej długości prawie 25 km. Wykonano już około 637,1 tys. m3 wykopów z planowanych 725,6 tys. m3. Wymieniono ok. 62,9 tys. m3 gruntów słabonośnych z ogółem 80,4 tys. m3. Wykonano ok. 534,1 tys. m3 z 779,7 tys. m3 nasypów. Nawierzchni betonowej ułożono ok. 9 km z 20,3 km. Do wykonania jest jeszcze ok. 3,5 km nawierzchni whitetopping na starym przebiegu DK17. Ogółem w nawierzchnie betonową wbudowano ok. 25 270 m3 betonu z 68 846 m3. Do wykonania jest też ok. 652 m nawierzchni bitumicznej na trasie głównej. Zamontowano 2,8 km barier energochłonnych z ogółem 51 km. Na 11 z 13 obiektów inżynierskich wykonane są już ustroje niosące. Z 45 przepustów wykonano już 37, a z prawie 12 959 m3 betonu konstrukcyjnego wbudowano już w obiekty inżynierskie ok. 9634 m3. Usunięto również wszystkie kolizje z instalacjami elektroenergetycznymi i telekomunikacyjnymi – postęp prac w liczbach na pierwszym odcinku przedstawia Krzysztof Nalewajko.

– Na odcinku od Gończyc do granicy województw trasa główna ma długość ok. 13 km a drogi zbiorcze, lokalne i dojazdowe łącznie prawie 30 km. Wykonano już ok. 840 tys. m3 wykopów z planowanych 960 tys. m3. Wymieniono ok. 70 tys. m3 gruntów słabonośnych z 75 tys. m3. Wykonano ok. 922 tys. m3 z 1036 tys. m3 nasypów. Nawierzchni betonowej ułożono ok. 7,8 km z 19,7 km. Do wykonania jest jeszcze ok. 5,3 km nawierzchni whitetopping na starym przebiegu DK17. Ogółem w nawierzchnie betonową wbudowano ok. 21 800 m3 betonu z 70 790 m3. Do wykonania jest też ok. 1,1 km nawierzchni bitumicznej na trasie głównej. Zamontowano 3,4 km barier energochłonnych z ogółem 44,6 km. Na 15 z 21 obiektów inżynierskich wykonane są już ustroje niosące. Z 33 przepustów wykonano już 15, a z prawie 16 200 m3 betonu konstrukcyjnego wbudowano już w obiekty inżynierskie ok. 12 245 m3. Usunięto większość kolizji z instalacjami telekomunikacyjnymi – dodaje przedstawiciel GDDKiA.

 

Koszt prac budowlanych na obu odcinkach to łącznie ponad 602 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jako jeden z pięciu odcinków budowanej drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów. Wartość tych projektów to blisko 2,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie prawie 1,2 mld zł.

 

Inf. pras., oprac. i fot. ur

 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do