Reklama

Starostwo się wyprowadza - Urząd Miasta przymierza się do remontu

W związku z przeprowadzką Starostwa Powiatowego w Garwolinie do nowej siedziby, zabytkowy budynek przy ul. Staszica 15 ma przejść modernizację. Poszukiwany jest autor koncepcji projektowej. Remont ma przynieść korzyści dla zarówno dla interesantów, jak i urzędników.

Na stronie internetowej garwolińskiego magistratu opublikowano zapytanie ofertowe dotyczące opracowania koncepcji projektowej modernizacji zabytkowego budynku przy ul. Staszica 15 w Garwolinie - Budynek A. Koncepcja ma obejmować m.in. inwentaryzację wielobranżową budynku (szczegółowy, rzeczywisty stan budynku) oraz program funkcjonalno-użytkowy (koncepcję zagospodarowaniu budynku oraz kalkulację szacowanych kosztów).

 

Same korzyści

Obecnie, Urząd Miasta Garwolina mieści się w dwóch budynkach – w połowie budynku głównego A, bezpośrednio przy ul Staszica, gdzie zajmuje I piętro (pokoje dla 47 urzędników) i strych (archiwum zakładowe i magazynki) oraz w połowie budynku B, mieszczącym się w podwórzu, gdzie swoje stanowiska pracy ma 21 urzędników. Oba budynki magistrat dzieli ze starostwem, które do końca marca ma zakończyć przeprowadzkę do nowej siedziby przy ul. Mazowieckiej.

W związku z przeprowadzką starostwa Urząd Miasta planuje modernizację i przebudowę budynku głównego, mieszczącego się przy ul. Staszica. Docelowo, prace mają objąć remont zabytkowego obiektu, przeprowadzenie zmian lokalowych oraz zagospodarowanie terenu przyległego, w tym remont ogrodzenia budynku A. 

Po modernizacji wszyscy urzędnicy miejscy (68 osób) będą pracowali w głównym budynku. Ma to wpłynąć na ułatwienie obsługi interesantów, poprawić komunikację pomiędzy poszczególnymi wydziałami urzędu oraz ograniczyć koszty funkcjonowania magistratu, związane z wydatkami na energię cieplną i elektryczną oraz infrastrukturę informatyczną.

W zmodernizowanym budynku mają znaleźć się między innymi: pomieszczenia biurowe dla około 68-75 urzędników, w tym kasa, gabinety władz miasta i pokój radnych oraz sala konferencyjna i sala historii miasta Garwolina, w której, przy odpowiedniej aranżacji, mogłyby odbywać się ceremonie ślubów cywilnych. Po remoncie budynek ma być przyjazny dla osób niepełnosprawnych.

Oferty można składać w Urzędzie Miasta Garwolina do 8 lutego do godziny 11.40. Kliknij i zapoznaj się ze szczegółami zapytania ofertowego.

 

Budynek wymaga remontu

W budżecie miasta Garwolina, na prace związane z opuszczeniem obu budynków przez starostwo, zabezpieczono 100 tys. zł. W tej kwocie zawierają się środki nie tylko na opracowanie koncepcji projektowej modernizacji, ale także na m.in. na zabezpieczanie opuszczonych pomieszczeń, ewentualne odnawianie ich, przerobienie infrastruktury tele-informatycznej. Sekretarz magistratu Cezary Tudek przyznaje, że na chwilę obecną ciężko jest przewidzieć, jaka to będzie kwota. Sekretarz dodaje, że zabytkowy budynek urzędu rzeczywiście wymaga remontu, a przeciekający dach, niesprawna kanalizacja i odwodnienie budynku, przestarzała sieć elektryczna i butwiejące podłogi świadczą o tym najdobitniej. Starostwo, ze względu na planowaną od dłuższego czasu przeprowadzkę do nowej siedziby nie inwestowało w remonty swojej części.

 

Prace pod czujnym okiem konserwatora 

Wszelkie prace prowadzone w obiekcie, w którym mieści się siedziba Urzędu Miasta, wymagają pozwolenia mazowieckiego wojewódzkiego konserwatora zabytków. Budynek, który został wybudowany w 1910 roku od roku 1974 znajduje się w rejestrze zabytków i jest objęty ścisłą ochroną konserwatorską jako cenny przykład architektury użyteczności publicznej początku XX stulecia.

Koszt projektu przebudowy obiektu, z powodu konieczności uzgadniania go z konserwatorem zabytków, nie będzie najprawdopodobniej należał do najtańszych. Cezary Tudek przyznaje, że decyzje o budowach czy remontach urzędów nie są popularne, ponieważ zawsze są inne cele, np. przebudowy dróg i budowy chodników w mieście. Sekretarz zapewnia, że samorząd miasta Garwolina będzie podejmował starania w kierunku pozyskania na remont magistratu środków ze źródeł zewnętrznych. 

 

ur, fot. KK

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-30 16:39:33

    "pozyskanie środków zewnętrznych"...jak zwykle kredycik....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-30 19:19:30

    Czyli to co potrafią najlepiej wziąść pożyczkę czyli zdrowy kredyt niech napiszą ile obecnie kredytów miasto i starostwo spłaca i na jaką kwotę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-30 19:26:54

    NO TO CZAS ZACIAGNAC KREDYT NA JAKIES 10 MILIONÓW, BO PO NAS TO JUZ POTOP

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-30 20:52:53

    obiekt z zewnatrz wyglada okazale a najbardziej zaniedbanym obiektem w tym powiecie jest budynek urzedy gminy w maciejowicach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-30 21:52:20

    Za taką kase za jaką kupili - i do remontu???!!! To nic tylko sprzedawać naszemu burmistrzowi! Ot ci "Janusz biznesu"!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-01 22:55:08

    Powinni rozebrać walące się ogrodzenie i otworzyc obiekt.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Wróć do