Reklama

Świadomy wybór przyszłości: Uczniowie łączą siły w projekcie "Kompas Kariery 2.0" i "Świat po Ósmej"

Młodzież z Garwolina wychodzi naprzeciw wyzwaniom współczesnego rynku pracy i edukacji, łącząc siły w innowacyjnych projektach realizowanych w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady "Zwolnieni z Teorii". Celem inicjatyw jest wsparcie rówieśników w podejmowaniu świadomych i trafnych decyzji edukacyjnych oraz zawodowych.

Projekt „Kompas Kariery 2.0” prowadzony jest przez uczennice II Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół nr 1 im. Bohaterów Westerplatte. Zespół w składzie: Weronika Rodak (liderka), Zuzanna Rodak oraz Natalia Kołyska, stawia sobie za motto: „Kariera szyta na Waszą miarę”. Głównym celem inicjatywy jest wyposażenie młodych ludzi w wiedzę niezbędną do odkrywania własnego potencjału, rozwijania mocnych stron oraz zrozumienia dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.
 

Klucz do satysfakcji zawodowej

Potrzeba wsparcia w tym obszarze jest widoczna w statystykach. Dane wskazują, że jedynie 56% maturzystów deklaruje chęć podjęcia studiów, zaś aż 40% studentów rezygnuje z nauki z powodu nietrafionego wyboru kierunku. Ponadto, aż 78,3% Polaków doświadcza objawów wypalenia zawodowego.

Twórczynie "Kompasu Kariery 2.0" podkreślają, jak istotna jest wiedza o nowych technologiach, mobilności zawodowej, różnicach pokoleniowych oraz zawodach ginących. Merytoryczne wsparcie dla projektu zapewnia doradca zawodowy, Agnieszka Karwowska, co gwarantuje aktualność i rzetelność udostępnianych informacji. Z kolei pani Marta Isio wspiera zespół w przygotowywaniu treści w języku angielskim.


Współpraca dla szerszego zasięgu

W dążeniu do kompleksowego wsparcia, "Kompas Kariery 2.0" nawiązał współpracę z zespołem realizującym projekt „Świat Po Ósmej” z Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Garwolinie. Zespół w składzie: Patryk Gąska (lider), Piotr Mikulski, Igor Dróżdż, Dominik Miąsek i Tytus Karwowski, koncentruje się na wspieraniu ósmoklasistów w procesie wyboru szkoły ponadpodstawowej.

Połączenie sił obu grup zaowocowało planami organizacji wspólnych warsztatów. Ich celem jest uświadomienie młodzieży, że kluczowy jest nie tylko wybór odpowiedniej placówki, ale również przemyślany dobór przedmiotów rozszerzonych. Jak wskazują organizatorzy, to właśnie rozszerzenia mają decydujący wpływ na przyszłe możliwości studiowania, wyboru zawodu i rozwoju kariery.

W ramach tej synergii powstanie przestrzeń, w której uczniowie, zarówno ósmoklasiści, jak i przyszli licealiści czy technicy, będą mogli rzetelnie poznać swoje predyspozycje, rozwiać wątpliwości i zdobyć sprawdzoną wiedzę o ścieżkach kształcenia. Inicjatorzy projektów są zgodni: świadomie podjęta decyzja, oparta na wiedzy o sobie i dostępnych możliwościach, stanowi fundament satysfakcjonującej przyszłości.

----------------------------------------------------------------------------

A Conscious Choice with Kompas Kariery 2.0 and Świat Po Ósmej

We are students of II Liceum Ogólnokształcące in Zespół Szkół nr 1 im. Bohaterów Westerplatte in Garwolin, and we are implementing the “Kompas Kariery 2.0” project as part of the nationwide Ogólnopolska Olimpiada Zwolnieni z Teorii. Our team consists of: team leader Weronika Rodak, Zuzanna Rodak, and Natalia Kołyska. Thanks to the professional support of our career advisor, Ms. Agnieszka Karwowska, you will find only up-to-date and reliable information about choosing an educational path on our profile. We are also supported by Ms. Marta Isio, thanks to whom content in English is not a challenge for us.

The main goal of the project is to support young people in making conscious decisions about their future careers. Our motto is: A career tailored to you. We help not only in choosing a field of study but also in discovering potential, developing strengths, and understanding the modern labor market. Statistics show that conscious educational choices are crucial today — only 56% of high school graduates declare a desire to attend university, 40% of students drop out due to a poor choice of major, and 78.3% of Poles experience symptoms of professional burnout. That is why we want to equip students with knowledge about the changing job market, new technologies, career mobility, generational differences, and disappearing professions that still have significant social importance.

At the same time, Kompas Kariery has collaborated with a team from Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C. K. Norwida in Garwolin, implementing the project Świat Po Ósmej as part of the Olimpiada Zwolnieni z Teorii. The team, consisting of Piotr Mikulski, Igor Dróżdż, Dominik Miąsek, Tytus Karwowski, and leader Patryk Gąska, conducts activities supporting eighth-grade students in making informed choices about secondary school.

We have joined forces to jointly organize workshops for young people, aimed at making students aware that, in addition to choosing the right school, carefully selecting extended subjects is also extremely important. These subjects can open or close doors to future fields of study, professions, and development opportunities.

As part of our collaboration, we plan to create a space where students can discover their aptitudes, resolve doubts, and gain reliable knowledge about educational paths — both at the stage of being an eighth-grader and a future high school or technical school student. We believe that a consciously made decision, based on self-knowledge and awareness of available opportunities, is the first step toward a fulfilling future.

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 06/12/2025 09:31
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Wróć do