
Oszuści coraz pewniej czują się w wirtualnym świecie. Wyłudzają dane dostępu do kont bankowych, proszą o wpłatę zaliczki za towar, a następnie znikają. Tylko w ten weekend aż trzech mieszkańców powiatu zgłosiło, że padło ofiarą internetowych oszustów. Ile zgłoszeń wpłynęło od początku roku?
Nie ulega wątpliwości, że zakupy w internecie są bardzo wygodne. Przypominamy jednak, że dokonując zakupów przez internet, należy bardzo dokładnie sprawdzić wszystkie warunki kupna i sprzedaży, nie dokonywać pochopnie wpłaty zaliczek jeśli dokonujemy transakcji z niezweryfikowanym sprzedawcą i przede wszystkim, pod żadnym pozorem nie udostępniać numeru i hasła dostępu do konta bankowego!
Podała dane do konta
Mieszkanka Pilawy, która w czwartek 13 września dokonywała zakupów przez internet, dopiero w sobotę 15 września zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. – Nieznana osoba poprzez zamieszczenie na platformie aukcyjnej ogłoszenia, przesłała link pokrzywdzonej, który miał służyć do logowania na stronie firmy kurierskiej. Kobieta na stronie podała dane bankowości elektronicznej niezbędne do dokonywania operacji bankowych na jej koncie. Następnie sprawca, dysponując tymi danymi dokonał dwóch przelewów bankowych. Łącznie pokrzywdzona oszacowała straty na kwotę kilkunastu tysięcy złotych – informuje asp. szt. Marek Kapusta, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie.
Wpłacili zaliczki
W niedzielę 16 września oszustwo internetowe zgłosił w garwolińskiej komendzie 59-letni mieszkaniec Sobolewa, który na początku sierpnia zdecydował się na zakup przez internet samochodu. Mężczyzna przelewem dokonał wpłaty zaliczki. Zaraz po tym kontakt ze sprzedawcą urwał się. – Nieznana osoba, za pośrednictwem platformy aukcyjnej doprowadziła 59-letniego mężczyznę do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem, poprzez wprowadzenie w błąd co do możliwości zakupu pojazdu. Pokrzywdzony wpłacił umówioną zaliczkę na wskazany rachunek bankowy, po czym kontakt z osoba oferującą sprzedaż pojazdu się urwał – opisuje drugi przypadek oszustwa asp. szt. Kapusta. Oba opisane powyżej postępowanie prowadzą policjanci z KPP Garwolin.
Również w niedzielę policja otrzymała zgłoszenie od mieszkańca Pilawy, który postanowił przez internet kupić telefon komórkowy. Mężczyzna, który wpłacił zaliczkę za towar, także trafił na oszusta. – Nieustalona osoba, za pośrednictwem platformy aukcyjnej, działając w celu osiągnięcia korzyści majątkowej doprowadziła 36-letniego mężczyznę do niekorzystnego rozporządzania mieniem poprzez wprowadzenie go w błąd co do zamiaru wywiązania się z warunków umowy przy zakupie telefonu komórkowego. Postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z Posterunku Policji w Pilawie – dodaje mundurowy. Pokrzywdzeni korzystali z dwóch popularnych w kraju platform aukcyjnych z ogłoszeniami.
Od początku roku do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie wpłynęło 79 zgłoszeń związanych z oszustwami internetowymi. Rzecznik policji przyznaje, że czasami strony dochodzą do porozumienia, ale w wielu przypadkach osoba oszukana nie jest w stanie odzyskać swoich pieniędzy.
ur
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie