
Mająca swoją produkcję w Garwolinie marka Avon znana jest z lokalnych działań związanych z przeciwdziałaniem problemowi przemocy. Dlatego z okazji Dnia Kobiet przypomina, że to nie tylko okazja do celebrowania kobiecej wyjątkowości, ale także zachęca, by spojrzeć na codzienne wyzwania.
Najnowsze badanie marki „Równe szanse dla kobiet 2024” wskazuje, że dla blisko 89 proc. Polek stereotypy dotyczące płci stanowią realną barierę w rozwoju, a aż 65 proc. z nich nie czuje się bezpiecznie, wychodząc wieczorem z domu. Realnym problemem pozostaje także przemoc domowa. Z tej okazji Avon przygotował specjalny zestaw, z którego cały zysk trafi do fundacji Feminoteka na walkę z przemocą wobec kobiet, a garwolińska fabryka włącza się w akcję.
Brak poczucia bezpieczeństwa
Poczucie bezpieczeństwa, a raczej jego brak – choć trudno uwierzyć, że w dzisiejszych czasach to wciąż aktualne – okazuje się czynnikiem, który silnie wpływa na nasz komfort. Aż ¾ kobiet
w Polsce odczuwa obawy podczas wieczornych spacerów czy ćwiczeń, a 65 proc. nie czuje się pewnie, wychodząc po zmroku z domu. To jednak nie koniec zaskakujących statystyk - 32 proc. badanych przyznaje, że boi się korzystać w nocy z transportu publicznego, a 52 proc. odczuwa lęk, wsiadając do taksówek.
Nowe dane ujawniają również, że ponad ¼ Polek (29 proc.) czuła się „niekomfortowo” w miejscu pracy ze względu na swoją płeć, a 8 proc. doświadczyło molestowania. Co więcej, niemal 30 proc. twierdzi, że osoba z pracy zwierzała im się z doświadczanej przemocy domowej, a ponad 25 proc. badanych zauważyło jej fizyczne oznaki u współpracowników. Jeśli mamy szukać jakichkolwiek optymistycznych aspektów, to niemal 40 proc. respondentek w tego typu sytuacji pospieszyło z pomocą.
Równe i równiejsi
Mimo pozytywnych zmian w dostępie do opieki medycznej, zatrudnienia czy edukacji, świat wciąż jest daleki od ideału i prawdziwej równości płci. W wielu obszarach nadal dominują męskie głosy, a szklany sufit nie pozwala kobietom rozbłysnąć na gruncie zawodowym i w pełni uwolnić własnego potencjału. Wyniki najnowszego badania Avon „Równe szanse dla kobiet 2024” przeprowadzonego przez markę wśród 7 tys. respondentek z 7 krajów, w tym z Polski, są tego najlepszym potwierdzeniem, a także iskrą do podjęcia zmian.
Ponad połowa przebadanych Polek przyznaje, że w porównaniu do kolegów trudniej im uzyskać podwyżkę (51 proc.) lub sięgnąć po wysokie stanowisko w firmie (58 proc.). Co więcej, 44 proc. kobiet napotyka ograniczoną elastyczność w miejscu pracy, która utrudnia łączenie kariery
z opieką nad dziećmi. Dla wielu z nas (33 proc.) dużym wyzwaniem okazuje się wystartowanie z własnym biznesem. Obawa przed porażką (48 proc.), brak pomysłu na to, od czego zacząć (40 proc.), a także stereotypy związane z płcią (21 proc.) hamują przedsiębiorczy potencjał kobiet.
W Avon robimy co w naszej mocy, aby dodać kobietom blasku, pielęgnując ich ducha przedsiębiorczości poprzez możliwości rozwoju zawodowego, dedykowane szkolenia oraz treningi. Doskonale wiemy, że odpowiednie wsparcie, zwłaszcza ze strony innych kobiet, to prawdziwa iskra rozpalająca nasz potencjał. Dlatego też tworzymy prężnie działającą sieć społecznościową, w której każda z nas może rozwijać skrzydła, zdobywać praktyczne umiejętności i sięgać po najwyższe stanowiska, czego sama jestem najlepszym przykładem. Razem kształtujemy przyszłość, w której kobiety są bezpieczne i osiągają sukcesy, jednocześnie przecząc wszelkim stereotypom.– mówi, Agnieszka Isa, General Manager w Avon Cosmetics Polska.
Dla dobra kobiet
Z okazji Dnia Kobiet, marka rusza z akcją „Mów o tym głośno i świeć przykładem”. W ramach inicjatywy, powstał limitowany zestaw z najnowszą szminką Hydramatic Shine oraz designerską kosmetyczką. Całkowity zysk ze sprzedaży zestawu zostanie przekazany fundacji Feminoteka, która na co dzień wspiera kobiety doświadczające przemocy. Kupując zestaw, dofinansowujesz m.in. działanie pierwszej i jedynej w Polsce aplikacji przeciwprzemocowej Avon Alert, z której skorzystało już 55 tys. użytkowniczek.
Avon od ponad 137 lat na pierwszym miejscu stawia potrzeby kobiet i odważnie porusza kwestię nierówności płci. Firma dąży co zwiększania ich szans oraz przedsiębiorczości, tworząc bezpieczne miejsca pracy, w których mogą się rozwijać. Bycie Konsultantką marki pozwala decydować o sobie i daje narzędzia oraz elastyczność w prowadzeniu własnego biznesu
w sposób, który im odpowiada.
Co więcej, kupując produkty Avon, nie tylko inwestujemy w wysokiej jakości kosmetyki, ale także wspieramy miliony kobiet, by mogły się rozwijać, zarabiać i spełniać marzenia. Ponad 20 proc. ze sprzedaży produktów pomaga tworzyć dla nich lepszą przyszłość. Przez ostatnie 20 lat firma przekazała także ponad 91 milionów dolarów na działania szerzące świadomość o profilaktyce raka piersi i walkę z przemocą.
– Nasza fabryka przez cały rok aktywnie angażuje się w działania mówiące „NIE!” dla wszelkich przejawów przemocy. Już od ponad 10 lat lokalna społeczność, biegacze oraz całe rodziny frekwencją podczas wydarzenia „AVON Kontra Przemoc – biegnij w Garwolinie” pokazują swój sprzeciw wobec agresji oraz zbierają środki na rzecz Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”. W naszej fabryce wierzymy, że te lokalne aktywności i zaangażowanie osób wokół nas mogą przynieść wielkie zmiany, wiemy też że poczucie bezpieczeństwa jest jedną z najważniejszych potrzeb w życiu człowieka. Dlatego codziennie zwracamy uwagę na to, aby nasze koleżanki z pracy czuły się komfortowo i bezpiecznie, a także chcemy, aby miały świadomość, że cenimy ich wiedzę i kompetencje na tych samych zasadach co kolegów z pracy – mówi Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie.
Przed nami następna edycja biegu, podczas którego wszyscy mieszkańcy rejony będą mogli pokazać swoją solidarność z kobietami, które doświadczają przemocy. Wydarzenie czeka nas już w czerwcu tego roku, a tymczasem specjalne produkty są dostępne w katalogu Avon 03/2024. Można je zamówić u Konsultantek Avon lub kupić za pośrednictwem strony www.avon.pl.
Informacje o Raporcie “Równe szanse dla kobiet 2024”:
Drugi globalny raport Avon, oparty na badaniach przeprowadzonych przez markę na próbie ponad 7 tysięcy kobiet z 7 krajów. W Polsce w badaniu wzięło udział aż 1000 respondentek. Dokument stanowi kontynuację wcześniejszego badania z 2023 roku, mającego na celu monitorowanie postępów w dziedzinie równouprawnienia, sytuacji i bezpieczeństwa kobiet na przestrzeni lat.
Informacje o Avon
W Avon wierzymy, że lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla wszystkich. Jesteśmy marką kosmetyczną dla kobiet wspierającą ich siłę, rozbudzającą pewność siebie i stwarzającą im możliwości do realizowania swojego potencjału. Miliony niezależnych Konsultantek na całym świecie sprzedają kultowe produkty Avon za pośrednictwem swoich sieci społecznościowych, a ponad 20% z każdej sprzedaży pomaga tworzyć lepszą przyszłość dla kobiet*. Opowiadamy się za rozwojem kobiet - słuchamy ich potrzeb, mówimy o sprawach, które mają dla nich znaczenie i wierzymy w tworzenie pozytywnych zmian. W ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi i Avon Kontra Przemoc przekazaliśmy ponad 7,5 miliona złotych na wsparcie zdrowia i bezpieczeństwa Polek. Dofinansowaliśmy 67 tysiące badań USG piersi w Gabinetach z Różową Wstążką. Uruchomiliśmy pierwszą w Polsce przeciwprzemocową aplikację Avon Alert. Dbamy o planetę prowadząc zrównoważony biznes i nie testujemy naszych kosmetyków ani ich składników na zwierzętach nigdzie na świecie. Otrzymaliśmy akredytację w programie Leaping Bunny Cruelty Free International, potwierdzającą utrzymanie wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości produktów wolnych od okrucieństwa wobec zwierząt. Avon jest częścią Grupy Natura &Co. *Dowiedz się więcej na www.avon.plO Avon Garwolin
W Garwolinie działają dwie spółki Avon – Avon Operations Polska (AOP) i Avon Distribution Polska (ADP), które wspólnie stanowią rdzeń łańcucha dostaw firmy dla obszaru EMEA.
Avon Operations Polska zarządza największą i jednocześnie najbardziej zaawansowaną technologicznie fabryką Avon na świecie. Innowacyjny kompleks produkcyjny zatrudnia ok. 1000 pracowników. Co roku powstają tu kosmetyki, które trafiają do ok. 50 krajów na 3 kontynentach. W 2022 roku w fabryce Avon w Garwolinie wyprodukowano ponad 48,8 mln kg masy kosmetycznej, 48 mln sztuk perfum i 5,4 mln sztuk szminek w 57 odcieniach.
Avon Distribution Polska zarządza centrum dystrybucyjnym, które odpowiada za pakowanie i wysyłkę zamówień do Konsultantek Avon w dziesięciu krajach – w Polsce, Niemczech, Czechach, Ukrainie, Finlandii, Estonii, Hiszpanii i Portugalii, a także na Litwie i Łotwie. Avon Distribution Polska zatrudnia obecnie ok. 300 pracowników. W 2022 roku centrum dystrybucyjne w Garwolinie wysłało do Konsultantek Avon ponad 109,3 mln sztuk produktów w ponad 4,2 mln kartonów.
Inf. pras., oprac. ur
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie