Reklama

Zakaz zatrzymywania się na Jana Pawła II

Na ulicy Jana Pawła II w Garwolinie pojawiły się znaki zakazu zatrzymywania się. Nowe zasady zaczną obowiązywać kierowców od 1 marca.

- Od kiedy został wprowadzony obowiązek uiszczania opłaty w strefie ulicy Wolnej wielu kierowców dotychczas tam parkujących przeniosło się na ulicę Jana Pawła II. Ponadto znajduje się tam kilka instytucji i od ponad roku mamy sygnały, że mieszkańcy często mają problemy z normalnym funkcjonowaniem – mówi dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Garwolinie, radny Marek Jonczak.

 

Bezpieczeństwo ważniejsze od wygody

Temat parkowania na ulicy Jana Pawła II był poruszany podczas ubiegłorocznych posiedzeń komisji komunalnej. - Mieszkańcy z tej ulicy zgłaszali od ponad roku, że ulica jest często nieprzejezdna, szczególnie zimą podczas dużych opadów śniegu. Kierowcy nie mogąc wjechać na chodnik często parkowali na ulicy. Wówczas ruch na niej odbywał się jakby była ulicą jednokierunkową. Również kobiety z wózkami musiały często wyjeżdżać na jezdnię, aby ominąć stojące samochody. To jest niebezpieczne zarówno dla przechodniów, jak i użytkowników drogi. Zapewne pojawią się także komentarze negatywne, ale bezpieczeństwo jest ważniejsze od wygody osób chcących tam zaparkować – mówi radny Marek Łagowski, który po rozmowach z mieszkańcami postanowił zacząć działać. - Złożyłem wniosek, odwiedziłem mieszkańców i zebrałem ponad 30 podpisów osób, które poparły pomysł postawienia przy ulicy znaków zakazu zatrzymywania się – opowiada radny.

 

Przekształcenie w jednokierunkową?

Po złożeniu wniosku odbyła się wizja w terenie, a następnie wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez policję, która sugerowała nawet przekształcenie ulicy Jana Pawła II w ulicę jednokierunkową. - To byłoby jednak zbyt drastyczne posunięcie. Ponadto planowane jest stworzenie ronda od strony ulicy Stacyjnej, więc byłoby to nieuzasadnione – argumentuje dyrektor Jonczak. Przy znakach przy ulicy Jana Pawła II widnieją tabliczki informujące, że nowe zasady zaczną obowiązywać kierowców od 1 marca. - Daliśmy kierowcom 9 dni na zapoznanie się ze zmianami – dodaje drogowiec.

 

Rozwiązanie co najmniej nierozsądne

- Uważam, że takie rozwiązanie jest co najmniej nierozsądne. Do tej pory straż miejska mogła spokojnie zająć się regulacją ruchu, jednak rzadko ją tu można było zobaczyć. Wprowadzenie zakazu jest typowo restrykcyjne i wcale nie oznacza, że liczba samochodów się zmniejszy – komentuje młody mieszkaniec ulicy Jana Pawła. - Zmniejszyła się tylko liczba "miejsc do parkowania", a na to konto nie powstał w mieście żaden nowy parking. Poza tym ten, kto wymyślił wprowadzenie zakazu, mógł, na przykład ograniczyć go tylko do godzin, gdy samochody parkowali dojeżdżający do pracy, a więc zastosować go w godzinach od 8 do 16. W końcu parkowanie w godzinach wieczornych i nocnych nikomu nie przeszkadza – stwierdza mężczyzna.


Jak po 1 marca bezpiecznie parkować na ulicy Jana Pawła II w Garwolinie? Pomoże Wam w tym mapka obrazująca obowiązywanie nowego zakazu zatrzymywania się. Pamiętajmy, że znaki zakazu obowiązują przy drodze, przy której są postawione, a odwołuje je najbliższe skrzyżowanie z drogą utwardzoną.

(ur, fot., mapka: KK) 2012-02-24 11:15:58


Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    bezpieczny - niezalogowany 2012-02-29 09:09:46

    Szanowni specjaliści od PR rodem z sdg ja w pełni rozumiem, że bez pana przewodniczącego według waszego mniemania nic w tym mieście wydarzyć się nie może. Te znaki jednak nie są, ani jego zasługą, ani winą, ponieważ to nie on, mimo wcześniejszych obietnic zajmował się tą sprawą. A kto to robił, to w treści artykułu jest wyraźnie napisane. Gratuluję sprytu i bezczelności w odwracaniu uwagi. Na szczęście bezpieczeństwo mieszkańców zostało poprawione, może kosztem wygody, ale jednak warto ją dla bezpieczeństwa poświęcić

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    konio - niezalogowany 2012-02-25 19:58:37

    ;-) Drodzy internauci nie przesadzajcie z tymi "teoriami spiskowymi" dotyczącymi Pana Przewodniczącego bo tym tokiem myślenia to jakikolwiek znak na ulicy trzeba by przypisać radnemu który akurat przy niej mieszka ,a przecież to paranoja.Ulica Jana Pawła od dawna była praktycznie nieprzejezdna stąd ten "drastyczny"sposób rozwiązania problemu piszecie o Panu Jańcu, innych "teoriach spiskowych a czy pomyślał ktoś np. co by było gdyby w obecnej sytuacji totalnego zablokowania przez parkujące pojazdy wybuchł pożar na którejś posesji,znajdującej się przy tej ulicy?Może to jeden z powodów tego kroku ,uważam ,że słuszny i racjonalny-BEZPIECZEŃSTWO mieszkańców.Pozdrawiam !!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2012-02-25 16:49:24

    [quote name="JaXXX"]Popieram tą myśl.Rzeczywiście jest w tej decyzji odnośnie znaków po której stronie stoją coś zastanawiającego.[/quote]Zastanawiające jest to, że Pan Janiec również podpisał się pod wnioskiem o wprowadzenie zakazu zatrzymywania.Wniosek jest taki, że nie potrzebuje on w tej sprawie rzecznika.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    romek - niezalogowany 2012-02-25 09:56:39

    przyjrzałem się zdjęciom.Zauważyłem że zakaz od strony hurtowni OSM jest ustawiony przy hurtowni a następny przy przejściu dla pieszych "na wysokośći" domu p.Piesiewiczów.Zatem dalej można stawiać samochody bo za znakiem jest uliczka w prawo (przejazd na ul.Polską) zatem za uliczką na odcinku JP II do ul.Kościuszki można parkować (skrzyżowanie z uliczką w prawo odwołuje znak zakazu parkowania).Pan Janiec pod swoim domem nie pozwolił parkować ale po drugiej stronie ulicy klienci Jego sklepu już mogą podjeżdżać samochodami:)))))) i parkować sąsiadom z naprzeciwka pod domem:PPP i biznes się kręci:)))

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    japycz - niezalogowany 2012-02-25 06:11:17

    napierw niech sie ktos zajmie ściganiem tych co parkują w tej malej uliczce koło sarej policji, zawsze sa zaparkowane auta po obu stronach, a po jednej jest zakaz, oststnio żeby przejechać musiałem lusterka składac!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    JaXXX - niezalogowany 2012-02-24 22:53:41

    Popieram tą myśl.Rzeczywiście jest w tej decyzji odnośnie znaków po której stronie stoją coś zastanawiającego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kopytko - niezalogowany 2012-02-24 21:05:25

    [quote name="dziwnie dziwne"]Czy ktoś z was przyglądał się jak są rozmieszczone zakazy???1 zakaz akurat obowiązuje po stronie gdzie mieszka radny p. Janiec2 zakaz obowiązuje po stronie gdzie mieszka radny p. Michalik.ale to wszystko dziwnie, a może tylko mi się tak wydaje, może przez ten piątek ze to już weekendu początek.[/quote]Zakaz obowiązuje też przy sklepie z rowerami? Ciekawe ;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    PM - niezalogowany 2012-02-24 16:21:33

    [quote name="Waldek"]Parkowanie w godzinach nocnych i wieczornych Panie Przemysławie również jednak przeszkadza tym, którzy są na służbie, np. odśnieżając ulicę ze śniegu lub omiatając ją ze zanieczyszczeń. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby jednak takie rozwiązanie wprowadzić jeżeli złoży Pan stosowny wniosek. Zresztą po okresie 6- miesięcy będzie można dokonać oceny tego rozwiązania i wówczas może trzeba będzie wprowadzić zmiany.[/quote]To mam rozumieć że tam gdzie nie ma zakazu a stoją samochody - odśnieżanie i zamiatanie jest bezproblemowe? Inna kwestia - jakoś ciężko było zauważyć pługopiaskarkę po godzinie 18, a jak już jechała- to odśnieżała tylko przejazd na szerokość pługa. A ulica chyba ma 2 kierunki ruchu...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jerzy - niezalogowany 2012-02-24 14:34:23

    Niech włodarze miasta wprowadzą opłaty za parkowanie na wszystkich ulicach w Garwolinie. Niektórzy w ten sposób się obłowią, a reszta kmiotów przesiądzie się na ekologiczne środki transportu - autonogi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Waldek - niezalogowany 2012-02-24 14:17:11

    Parkowanie w godzinach nocnych i wieczornych Panie Przemysławie również jednak przeszkadza tym, którzy są na służbie, np. odśnieżając ulicę ze śniegu lub omiatając ją ze zanieczyszczeń. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby jednak takie rozwiązanie wprowadzić jeżeli złoży Pan stosowny wniosek. Zresztą po okresie 6- miesięcy będzie można dokonać oceny tego rozwiązania i wówczas może trzeba będzie wprowadzić zmiany.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    konio - niezalogowany 2012-02-24 14:13:19

    ;-) To prawda wybrukowanie tego parkingu by się przydało tym bardziej ,że nie ma moim zdaniem alternatywy dla niego jeśli chodzi o odleglość od centrum miasta i na stałe powinien wpisać się w krajobraz naszego grodu.Na szczęście śnieg prawie stopniał w najbliższym czasie temperytury solidnie na plusie kilka dni i ziemia rozmarźnie i spokojnie przyjmnie zapas wody po stopionej minimalnej ilości śniegu jakim obdarzyla nas tegoroczna zima.Pozdrawiam!!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    konio - niezalogowany 2012-02-24 14:13:19

    ;-) To prawda wybrukowanie tego parkingu by się przydało tym bardziej ,że nie ma moim zdaniem alternatywy dla niego jeśli chodzi o odleglość od centrum miasta i na stałe powinien wpisać się w krajobraz naszego grodu.Na szczęście śnieg prawie stopniał w najbliższym czasie temperytury solidnie na plusie kilka dni i ziemia rozmarźnie i spokojnie przyjmnie zapas wody po stopionej minimalnej ilości śniegu jakim obdarzyla nas tegoroczna zima.Pozdrawiam!!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marian - niezalogowany 2012-02-24 13:53:30

    To teraz bramy wjazdowe zastawione będą nagminnie na odcinkach bez zakazu, a nie tylko często jak to mieliśmy do tej pory... :/Trzeba będzie kupić odpowiednie naklejki...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2012-02-24 13:29:21

    do KonioCo z tego że istnieje parking przy stadionie jak o tej porze roku czy na jesieni gdy są obwite opady deszczu to tam nie da rady wjechać bo można konkretnie ulgnąć :sad: A niektórym to faktycznie nawet 100 metrów ciężko przejść...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    konio - niezalogowany 2012-02-24 12:31:02

    ;-)Posypią się minusy ale gwoli przypomnienia parkingi w Garwolinie są, tylko pracownicy poczty czy ZUS-u najchętniej parkowali by przy schodach ww.instytucji, broń Boże ,żeby nie przejść nawet kilkudziesięciu metrów.W ciągu dnia częściowo wolny jest parking przy stadionie oraz w stronę ulicy Legionów za mostem, do pracy w tych instytucjach trzeba dojść około 400 metrów (10 minut spacerkiem dla inwalidy)to samo dotyczy klientów obydwu instytucji.Prawda jest taka ,że przyjezdni do Garwolina nie są zainteresowani parkingami na obrzeżach miasta a nawet w dalszym centrum tylko konkretnie ,najlepiej pod drzwiami miejsc do których przyjechali.Nie ma możliwości wybudowania parkingów w ścisłym centrum bo po prostu trzeba by wyburzyć całe kwartały domów a w tym mistrzem był Adolf Hitler ,nie słyszałem zaś by jakieś osiągnięcia w tej dziedzinie były udziałem burmistrza Mikulskiego i tak jak zawsze winnego wszelkich nieszczęść jakie dotknęły ziemię garwolińską po II wojnie światowej.Przestrzegam wszystkich idealistów którzy sądzą ,że wybudowanie parkingów na obrzeżach miasta rozwiąże problem pies z kulawą nogą tam nawet nie obsika drzewka stojącego na granicy miejsc parkingowych a co dopiero mowa o jaśnie państwie które by musiało zrobić pół kilometra na piechotę.Sytuację poprawi dopiero nieco tylko parking przy przyszłym basenie,choć do centrum jest z tego miejsca AŻ 200 metrów jest to odległość do pokonania dla utrudzonych "turystów" Pozdrawiam!!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    melania - niezalogowany 2012-02-24 12:30:33

    chętnie widziałabym takie znaki choćby na ulicy Nadwodnej w każdą sobotę oraz w okresie przed świątecznym nawet wyjazd z posesji wydaje się być niemożliwy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    faktycznie dziwne - niezalogowany 2012-02-24 12:14:00

    obaj panowie sa z innego ugrupowania niz zmieniajacy organizacje ruchu Jonczak administrujacy ta drogaPowinni mu podziekowac :lol:

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jax - niezalogowany 2012-02-24 12:07:33

    tam gdzie niema zakazu, zaraz zrobią płatny parking. zobaczycie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dziwnie dziwne - niezalogowany 2012-02-24 11:29:06

    Czy ktoś z was przyglądał się jak są rozmieszczone zakazy???1 zakaz akurat obowiązuje po stronie gdzie mieszka radny p. Janiec2 zakaz obowiązuje po stronie gdzie mieszka radny p. Michalik.ale to wszystko dziwnie, a może tylko mi się tak wydaje, może przez ten piątek ze to już weekendu początek.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ANDZIA - niezalogowany 2012-02-24 10:45:14

    Z jednej strony to się zgadzam z tym zakazem czasami to naprawdę ciężko tą ulicą przejechać a szczególnie przy poczcie. Ale z drugiej to miasto powinno się zatroszczyć o jakiś parking bo ludzie którzy przyjeżdżają po pracy np. na pocztę lub do zusu to właśnie na tej ulicy parkują. A w garwolinie jest tyle miejsce że z pewnością dało by radę zrobić parking. Dla chcącego nic trudnego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do