Reklama

Izraelczycy z wizytą na „Długiej”

W Liceum Ogólnokształcącym im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Garwolinie odbyło się spotkanie z uczniami i nauczycielami, którzy odwiedzili nasz kraj w ramach polsko-izraelskiego projektu „Bliżej siebie. Zachować pamięć – historia i kultura dwóch narodów”.

 

Uczniowie z miejscowości Nahariya z Izraela odwiedzili Polskę. W programie ich podróży znalazło się spotkanie z młodzieżą w Liceum Ogólnokształcącym im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Garwolinie w ramach polsko – izraelskiego projektu „Bliżej siebie. Zachować pamięć – historia i kultura dwóch narodów”. Projekt realizowany jest przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie, Instytut Yad Vashem w Jerozolimie, Instytut Polski w Tel Avivie, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Edukacji Izraela. Jego koordynatorem w liceum na „Długiej” jest Agnieszka Maczkowska.

 

Polsko-izraelska integracja na „Długiej”

Program uroczystości rozpoczął się od wysłuchania polskiego i izraelskiego hymnu narodowego. – Kiedy w czerwcu dowiedzieliśmy się o wizycie w naszej szkole młodych ludzi z Izraela, nie mogliśmy się doczekać. Jesteśmy ciekawi siebie nawzajem i mamy nadzieję, że dzisiejszy dzień pozwoli nam się poznać. Cieszymy się, że przyjechaliście – mówili uczniowie z liceum przy ulicy „Długiej”. Następnie głos zabrała dyrektor placówki Joanna Ostrowska. – Drodzy goście z Izraela, chcemy, abyście przyjeżdżając do Polski, mieli okazję zapoznać się nie tylko z tragicznymi losami waszych przodków, ale także z przeszłością, która łączy ze sobą nasze narody, twórczością literacką, muzyczną i tradycją walki o niepodległość – mówiła dyrektor Joanna Ostrowska. Delegację z Izraela powitał również starosta powiatu garwolińskiego Marek Chciałowski. – Nie da się budować przyszłości bez dobrej znajomości historii, bez sięgnięcia do korzeni i poznania naszej wzajemnej relacji – mówił starosta, dziękując za zorganizowane spotkanie.

 

Poznają historię żydowską w Polsce

– Od dwudziestu lat nasza szkoła starała się o możliwość przyjazdu do Polski. Chcemy w ciągu tygodnia zwiedzić wasz kraj i poznać historię żydowską w Polsce. Uznaliśmy, że przyszedł czas, aby spotkać się z Polakami i porozmawiać nie tylko o tym, co było kiedyś, ale i o przyszłości. Cieszymy się, że możemy spotkać się w waszej szkole. Bardzo dziękujemy, że nas zaprosiliście. Jesteśmy wzruszeni, ze możemy tutaj być i mamy nadzieję, że podobne spotkanie odbędzie się u nas – mówili przedstawiciele izraelskiej szkoły. Po obejrzeniu prezentacji multimedialnych, których celem było wzajemne poznanie się szkół, rozpoczęły się warsztaty integracyjno-edukacyjne, odbywające się w salach lekcyjnych.

 

Hevenu Shalom Aleichem” i „Hava Nagila”

Podczas spotkania wszystkim gościom z Izraela zostały wręczone symboliczne pamiątki związane ze szkołą oraz powiatem garwolińskim. Nie zabrakło również akcentów polsko-izraelskich. Chór szkolny zaśpiewał pieśni żydowskie „Hevenu Shalom Aleichem” i „Hava Nagila” oraz psalm „Pan jest Pasterzem moim”, a uczniowie wspólnie zatańczyli z gośćmi z Izraela w takt muzyki. – Nasze spotkanie zorganizowaliśmy zgodnie z zasadami projektu. W programie są zajęcia integracyjne, wspólna zabawa, poznawanie się, śpiew i taniec. Są również warsztaty edukacyjne, które poświęciliśmy postaci znanej w Polsce i Izraelu – Januszowi Korczakowi – mówiła koordynator projektu Agnieszka Maczkowska.

 

Wystawy, zajęcia integracyjne oraz pamięć o poległych w II wojnie światowej

Zagraniczni goście mogli obejrzeć przygotowane przez uczniów wystawy prac literackich i plastycznych, a następnie odbyły się zajęcia kulturalno-sportowe, podczas których licealiści uczyli swoich rówieśników poloneza. Spotkanie zakończyła modlitwa za zmarłych Żydów i Polaków, którzy polegli podczas II wojny światowej, a na placu przed szkołą zostało posadzone symboliczne drzewko pamięci.

 

Wśród zaproszonych gości, którzy wzięli udział w spotkaniu z izraelską delegacją nauczycieli i młodzieży, znaleźli się m. in.: poseł Grzegorz Woźniak, starosta powiatu garwolińskiego Marek Chciałowski, dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu w Garwolinie Jerzy Duchna, sekretarz magistratu Cezary Tudek, dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Garwolinie Grażyna Witak-Wcisło, prezes Światowego Związku Żołnierzy AK Obwodu „Gołąb” w Garwolinie Marian Cabaj, członek rodziny Zofii i Franciszka Paśniczków, odznaczonych medalem „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata” – Janusz Rękawek, przewodniczący rady rodziców Waldemar Wroniewicz oraz nauczyciele i uczniowie liceum.

 

(EB) 2013-10-17 07:59:49

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Siemomysł - niezalogowany 2013-10-29 00:08:06

    Polak-katolik-antysemita...cholera, a już gotów byłem uwierzyć, że to tylko krzywdzący stereotyp.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MarianKowalski - niezalogowany 2013-10-22 13:02:58

    Miło mi, że nie ja jedyny ten problem zauważyłem. Niestety w szkole przez to można zostać nazwanym antysemitą, faszystą i każdym tego typu słowem nacechowanym negatywnie :).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    garwolak - niezalogowany 2013-10-21 19:13:19

    święte słowa, miło powitać tu człowieka myślącego. Pozdrawiam.[quote name="MarianKowalski"]Otóż właśnie problem tkwi w tym, że to nie gimbaza, tylko już liceum. I że na tym szczeblu jest tak niska świadomość narodowa i społeczna, to może być martwiące. Jak mówił Jan Zamojski: "Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie". Mamy więc problem, zważywszy na to jakie są owoce chowania tej młodzieży. Piękny przykład odnajdujemy w komentarzach. Wreszcie jednak odezwała się myśląca część społeczeństwa, a nie patrząca na sprawę przez pryzmat dobrej zabawy. Sam nasłuchałem się opinii jaki ten projekt był wspaniały.[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ziutek - niezalogowany 2013-10-21 18:51:32

    Żydki odwalili rekonesans...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MarianKowalski - niezalogowany 2013-10-21 18:42:35

    Otóż właśnie problem tkwi w tym, że to nie gimbaza, tylko już liceum. I że na tym szczeblu jest tak niska świadomość narodowa i społeczna, to może być martwiące. Jak mówił Jan Zamojski: "Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie". Mamy więc problem, zważywszy na to jakie są owoce chowania tej młodzieży. Piękny przykład odnajdujemy w komentarzach. Wreszcie jednak odezwała się myśląca część społeczeństwa, a nie patrząca na sprawę przez pryzmat dobrej zabawy. Sam nasłuchałem się opinii jaki ten projekt był wspaniały.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    garwolak - niezalogowany 2013-10-21 17:49:04

    Jak widać akcja gibmuzji z ul. długiej trwa - w gorączce minusuje szczere posty :D jesteście żałośni. No cóż tak łatwo was manipulowac że współczucia dla was nie ma. P.S. Kiedy poskaczecie "ona tu jest i tańczy dla mnie" w Jerozolimie? blachahhaha zobaczymy jak wam w jarmułkach karzą słuchać wykładów jak polacy palili w stodołach naród wybrany., to się wam spuchniete od klikania muinusów palce przypomną.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    izabella - niezalogowany 2013-10-21 17:44:33

    dokładnie, ale widzisz takie "akcje" służą własnie kamuflowania prawdziwych intencji tego narodu wobec Polski i Polaków. Gimbazja łuka to jak swierze bułeczki... Jak to jeden zpremierów Izraela powiedział cyt "Polskie psy zapłacą i to drogo za krzywdy narodu żydowskiego."[quote name="MarianKowalski"]Ja rozumiem moi drodzy, że nie ma co żywić wciąż pretensji za różną przeszłość w dziejach naszych narodów. Jednak mentalność ludów się nie zmienia. Żydzi dalej nadinterpretują ich Talmud i uważają siebie za nadludzi.Rabin Owadia Josef, duchowy przywódca partii Szas wchodzącej w skład koalicji rządzącej Izraelem oznajmił ostatnio, że "goje rodzą się po to, by służyć Żydom", jako goi rozumiał zaś całą ludność nieizraelską. Powiedział że my jesteśmy potrzebni tylko po to żeby pracować, orać oraz zbierać plony. Oni będą zaś tylko siedzieć i jeść jak Panowie. Porównał nas następnie do zwierząt pociągowych, od osłów którzy są na Ziemi wyłącznie w celu służenia im. Mentalność żydowska nie zmieniła się od czasów wojny, kiedy oskarżali nas o antysemityzm i udział w holokauście gdzie Polacy ponosili śmierć za to że ich chowali przed Niemcami. Wielu Polaków poniosło przez to śmierć, za co Żydzi nie byli absolutnie wdzięczni, ba mają do nas jakieś pretensje i żądają zwrotów pieniędzy po wojnie. Możecie mówić, że pluję jadem, ale wydaję mi się że myśl jaką tutaj wam zaprezentowałem przybliży was trochę do mojego stanowiska, ponieważ poparłem je faktami.[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pokraka - niezalogowany 2013-10-21 17:42:12

    niestety uczennica zwyczajne dała sie podpuścić. Jak widzisz winnych nmie ma ... ups sorka winni są Polacy.[quote name="Uczennica 2LO"]Tak, to jest właśnie przejaw symapatii Polaków, a już zwłaszcza jakże symaptycznego społeczeństwa garwolińskiego, które na wszystkich patrzy z góry. Kto nie był tego dnia na długiej, niech żałuje, a przede wszystkim niech NIE KRYTYKUJE.Młodzież z Izraela wprowadziła niepowtarzalną atmosferę, NIEPOWTARZALNĄ, tańczyli, śpiewali, klaskali, śpiewaliśmy ich piosenki, aby poczuli się u nas, jak u siebie w domu, na zajęciach indywidualnych młodzieży nie można było uciszyć,w salach wrzało, mnóstwo nowych znajomości," ZAPRASZAMY DO IZRAELA!"Emocje,uśmiech na twarzach, wzruszenie, a w tym wszystkim, tłem całego zamieszania była wspólna historia. Czy młody Izraelczyk jest odpowiedzialny za co to stało się w przeszłości? I to dlatego, że jest KIM JEST powinien być traktowany z góry? Opanujcie się ludzie, przestańcie krytykować, spójrzcie na to z innej perspektywy. Polak Polakowi nie równy, wstyd mi, że żyję wśród ludzi, w których tyle nienawiści.[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Uczennica 2LO - niezalogowany 2013-10-21 15:07:18

    Tak, to jest właśnie przejaw symapatii Polaków, a już zwłaszcza jakże symaptycznego społeczeństwa garwolińskiego, które na wszystkich patrzy z góry. Kto nie był tego dnia na długiej, niech żałuje, a przede wszystkim niech NIE KRYTYKUJE.Młodzież z Izraela wprowadziła niepowtarzalną atmosferę, NIEPOWTARZALNĄ, tańczyli, śpiewali, klaskali, śpiewaliśmy ich piosenki, aby poczuli się u nas, jak u siebie w domu, na zajęciach indywidualnych młodzieży nie można było uciszyć,w salach wrzało, mnóstwo nowych znajomości," ZAPRASZAMY DO IZRAELA!"Emocje,uśmiech na twarzach, wzruszenie, a w tym wszystkim, tłem całego zamieszania była wspólna historia. Czy młody Izraelczyk jest odpowiedzialny za co to stało się w przeszłości? I to dlatego, że jest KIM JEST powinien być traktowany z góry? Opanujcie się ludzie, przestańcie krytykować, spójrzcie na to z innej perspektywy. Polak Polakowi nie równy, wstyd mi, że żyję wśród ludzi, w których tyle nienawiści.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MarianKowalski - niezalogowany 2013-10-21 14:25:28

    Ja rozumiem moi drodzy, że nie ma co żywić wciąż pretensji za różną przeszłość w dziejach naszych narodów. Jednak mentalność ludów się nie zmienia. Żydzi dalej nadinterpretują ich Talmud i uważają siebie za nadludzi.Rabin Owadia Josef, duchowy przywódca partii Szas wchodzącej w skład koalicji rządzącej Izraelem oznajmił ostatnio, że "goje rodzą się po to, by służyć Żydom", jako goi rozumiał zaś całą ludność nieizraelską. Powiedział że my jesteśmy potrzebni tylko po to żeby pracować, orać oraz zbierać plony. Oni będą zaś tylko siedzieć i jeść jak Panowie. Porównał nas następnie do zwierząt pociągowych, od osłów którzy są na Ziemi wyłącznie w celu służenia im. Mentalność żydowska nie zmieniła się od czasów wojny, kiedy oskarżali nas o antysemityzm i udział w holokauście gdzie Polacy ponosili śmierć za to że ich chowali przed Niemcami. Wielu Polaków poniosło przez to śmierć, za co Żydzi nie byli absolutnie wdzięczni, ba mają do nas jakieś pretensje i żądają zwrotów pieniędzy po wojnie. Możecie mówić, że pluję jadem, ale wydaję mi się że myśl jaką tutaj wam zaprezentowałem przybliży was trochę do mojego stanowiska, ponieważ poparłem je faktami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Arabeska - niezalogowany 2013-10-19 18:04:11

    No teraz czas zaprosic tych Hamasu Al- Szabab, Brygad Męczennika Jasira Arafata etc. etc. etc.? zobaczymy czy tez beda icxh tak osłaniac "nasi" struże prawa Natomiast dyrekca i włodarzycy beda tez tak przyjmować ten naród jak tych żydków którzy dobrego słowa o polakach nie powiedzą poza mediami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    m-Ateusz - niezalogowany 2013-10-19 07:39:34

    [quote name="a"]Dodam jeszcze. Na ul. Senatorskiej stały dwa autokary, którymi przyjechali "goście". Autokarów pilnowała nasz policja na czele z oficerem w stopniu majora (dawne stopnie). Czy polska młodzież za granicą też ma taką ochronę?![/quote]Czy na życie polskiej młodzieży dybią organizacje terrorystyczne pokroju Hamasu, Al- Szabab, Brygad Męczennika Jasira Arafata etc. etc. etc.? Izrael dba o swoich obywateli stąd obok polskiej policji na pewno wycieczkę ochraniali jeszcze izraelscy agenci.Nie chcą powtórki Monachium 72 i chwała im za to.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    poki - niezalogowany 2013-10-18 21:06:48

    Wytłumaczę Ci to hasło: "pamietamy" tu chodzo o to, że żydzi pamiętają "zbrodnie polaków" chyba nie sądzisz że jest inaczej?[quote name="Ja123"]Tytuł projektu brzmiał "Pamiętamy przeszłość, rozumiemy teraźniejszość, kształtujemy przeszłość."Pamiętamy, ale nie rozpamiętujemy w kółko tego samego, bo często ludzie którzy zawinili niektórym w czasie wojny już nie żyją a niektórzy zrzucają ból na przyszłe pokolenia które nie są niczemu winne.KSZTAŁTUJEMY to także od nas zależy jak będą wyglądać stosunki z Żydami w przyszłości. Zasada: za zło złem odpłacaj jest bardzo destrukcyjna...[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja123 - niezalogowany 2013-10-18 14:41:17

    Tytuł projektu brzmiał "Pamiętamy przeszłość, rozumiemy teraźniejszość, kształtujemy przeszłość."Pamiętamy, ale nie rozpamiętujemy w kółko tego samego, bo często ludzie którzy zawinili niektórym w czasie wojny już nie żyją a niektórzy zrzucają ból na przyszłe pokolenia które nie są niczemu winne.KSZTAŁTUJEMY to także od nas zależy jak będą wyglądać stosunki z Żydami w przyszłości. Zasada: za zło złem odpłacaj jest bardzo destrukcyjna...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    artek - niezalogowany 2013-10-18 06:22:32

    ale jakiego jadu? T retoryka godna Palikota. Jak się mówi prawdę, stwierdza fakty to gdy druga strona to neguje musi użyć określenia : używasz jadu!Nie ja opisuję to co się dzieje. Odsłaniam prawdziwe oblicze pewnych wydarzeń i przytaczam fakty. Ludziom zamydlono oczy a prawda jest bardzo bolesna.[quote name="EWA"][Człowieku skąd w Tobie tyle jadu?Żyd Żydowi nierówny, tak samo jak Polak Polakowi.Młodzi nie chcą pamiętać tylko tego co złe.Idąc Twoim tokiem rozumowania, to wszystkich powinniśmy nienawidzić,bo kiedyś wystawili nas do wiatru.Pamiętajmy o historii,ale żyjmy terazniejszością.Nie obrażaj innych nazywając ich szympansami,tylko dlatego,że mają inne zdanie.Szkolna młodzież z Długiej wraz z gośćmi pląsała również w rytm Poloneza,a to chyba nasz narodowy taniec.Pozdrawiam.[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    EWA - niezalogowany 2013-10-17 20:33:25

    [quote name="artek"]Sympatyczni bo poskakali na sali gimnastycznej w takt żydowskiej muzyki? Czemu nie skakaliście w takt polskiej muzyki skoro oni tu przyjechali poznawać nas a nie my ich?A czemu ostatnio jeden z tych wycieczkowiczów lat 9 opluł strażnika SG na Okęciu bo jak stwierdził tak go uczą w Izraelu? Czemu miła żydowska wycieczka parsknęła śmiechem na słowa ochroniarza muzeum zamknięte w Majdanku taranując autokarem szlaban o 23? Przytoczyć więcej zdarzeń objawienia miłości i sympatii narodu wybranego wobec Polski i Polaków? To właśnie ignorancja i brak poszanowania historii i faktów przeobraża Cię w szympansa za którego uśmiechnięty żyd Cię ma.Człowieku skąd w Tobie tyle jadu?Żyd Żydowi nierówny, tak samo jak Polak Polakowi.Młodzi nie chcą pamiętać tylko tego co złe.Idąc Twoim tokiem rozumowania, to wszystkich powinniśmy nienawidzić,bo kiedyś wystawili nas do wiatru.Pamiętajmy o historii,ale żyjmy terazniejszością.Nie obrażaj innych nazywając ich szympansami,tylko dlatego,że mają inne zdanie.Szkolna młodzież z Długiej wraz z gośćmi pląsała również w rytm Poloneza,a to chyba nasz narodowy taniec.Pozdrawiam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kopa - niezalogowany 2013-10-17 19:45:57

    Moze by tak tych żydków wysłać do Parysowa ,Żelechowa to ich rodzinne strony ,choć w grajdołku tez ich jest co niemiara tylko się czajnikuja.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    konio - niezalogowany 2013-10-17 19:41:53

    :-) Wbrew pozorom obydwa narody łączy malkontenctwo i pewna cecha wspólna.Na początku lat 90-tych kiedy był na nasz kraj "najazd" ruskich ,tym razem w celach handlowych odbyłem rozmowę ze starszym człowiekiem pochodzącym z kresów wschodnich II Rzeczpospolitej który bez skrepowania powiedział mi -ja jestem polski Żydek ,czym mocno mnie zadziwił i częściowo rozśmieszył. Od słowa do słowa wyjął pół basa kozackiej ta wódka miała 75% a wiec tyle co nasz bimber i opowiedział przy kielichu swoje koleje życiowe, pobyt w łagrze gdzie został "zwolniony " na front ważąc 46 kilo a mierzył około 180 cm (w tamtym czasie) walkę w Armii Czerwonej) a potem służbę na tyłach ,załatwioną dzięki protekcji ziomków(lekarze w Armii Czerwonej byli przeważnie żydowskiego pochodzenia i to jest fakt powszechnie znany tak jak komisarze i wierchuszka NKWD)do czego zmierzam, opowiedział mi anegdotę jak Polacy i Żydzi postrzegają tychże drugich -Polak o Żydzie w liczbie pojedynczej-ach... Josek -to jest równy chłop ,taki uczciwy jak nie Żyd.Żydzi w liczbie mnogiej w oczach Polaka -to parchy i szubrawcy ,zabójcy Chrystusa i plemię przewrotne.Teraz druga strona ,Żydzi-Josek -to łajdak oszust i złodziej .Żydzi -o to piękny i wspaniały naród ....a przecież składa się z tychże Josków (końska dopowiedź). Ten stary człowiek doskonale tym nieznanym mi kawałem zobrazował naszą cechy narodową ,INDYWIDUALIZM -Żyd zawsze broni swojego narodu en masse a Polak jeden drugiego utopi w łyżce wody.Pozdrawiam!!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    alopa - niezalogowany 2013-10-17 19:39:49

    Zaczął sie żydowski najazd na Polskę, zaczynają od dzieciaków

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    a - niezalogowany 2013-10-17 18:59:19

    [quote name="artek"]Sympatyczni bo poskakali na sali gimnastycznej w takt żydowskiej muzyki? Czemu nie skakaliście w takt polskiej muzyki skoro oni tu przyjechali poznawać nas a nie my ich?A czemu ostatnio jeden z tych wycieczkowiczów lat 9 opluł strażnika SG na Okęciu bo jak stwierdził tak go uczą w Izraelu? Czemu miła żydowska wycieczka parsknęła śmiechem na słowa ochroniarza muzeum zamknięte w Majdanku taranując autokarem szlaban o 23? Przytoczyć więcej zdarzeń objawienia miłości i sympatii narodu wybranego wobec Polski i Polaków? To właśnie ignorancja i brak poszanowania historii i faktów przeobraża Cię w szympansa za którego uśmiechnięty żyd Cię ma.[quote name="Piotrek"]Nie rozumiem takich ludzi jak ty. Właśnie przez ciebie i tobie podobnych jesteśmy postrzegani jako wrogi naród. To są sympatyczni ludzie, którymi można było porozmawiać o wszystkim. I zakładam, że byli dużo lepiej nastawieni niż ty. I mam pytanie. Czy byłeś na tym spotkaniu i rozmawiałeś z nimi? Jeśli nie to nie masz się o czym wypowiadać.[/quote][/quote]Dodam jeszcze. Na ul. Senatorskiej stały dwa autokary, którymi przyjechali "goście". Autokarów pilnowała nasz policja na czele z oficerem w stopniu majora (dawne stopnie). Czy polska młodzież za granicą też ma taką ochronę?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Korda - niezalogowany 2013-10-17 18:52:47

    ŻYD NIGDY NIE BYŁ PRZYJACIELEM POLAKA, ZAWSZE TRAKTOWAŁ GO JAK G..O :-x Wiec traktujmy ich tak samo

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    artek - niezalogowany 2013-10-17 18:37:53

    Sympatyczni bo poskakali na sali gimnastycznej w takt żydowskiej muzyki? Czemu nie skakaliście w takt polskiej muzyki skoro oni tu przyjechali poznawać nas a nie my ich?A czemu ostatnio jeden z tych wycieczkowiczów lat 9 opluł strażnika SG na Okęciu bo jak stwierdził tak go uczą w Izraelu? Czemu miła żydowska wycieczka parsknęła śmiechem na słowa ochroniarza muzeum zamknięte w Majdanku taranując autokarem szlaban o 23? Przytoczyć więcej zdarzeń objawienia miłości i sympatii narodu wybranego wobec Polski i Polaków? To właśnie ignorancja i brak poszanowania historii i faktów przeobraża Cię w szympansa za którego uśmiechnięty żyd Cię ma.[quote name="Piotrek"]Nie rozumiem takich ludzi jak ty. Właśnie przez ciebie i tobie podobnych jesteśmy postrzegani jako wrogi naród. To są sympatyczni ludzie, którymi można było porozmawiać o wszystkim. I zakładam, że byli dużo lepiej nastawieni niż ty. I mam pytanie. Czy byłeś na tym spotkaniu i rozmawiałeś z nimi? Jeśli nie to nie masz się o czym wypowiadać.[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    artek - niezalogowany 2013-10-17 18:31:27

    Jeżeli sądzisz, że żydzi są zmienno-krwiści tzn ich pokolenia swobodnie ewoluują (łagodnieją) z czasem w poglądach to jesteś w WILBŁĄDZIE tak dużym jak cierpienie ich obecnych sąsiadów czyli palestyńczyków. Masz pojęcie jaki to jest naród? Nie, bo Ty bazujesz na obecnie budowanych stereotypach - polak zły żyd dobry. [quote name="konio"];-) Trzeba na to patrzeć (stosunki polsko -żydowskie) z perspektywy pokoleń, starsi i to po obydwu stronach postrzegają je tak jak w Białymstoku czy Wilnie w latach międzywojennych i przenoszą te fobie nierzadko częściowo uzasadnione w dzisiejsze realia.Młodzi patrzą na świat inaczej i w tym nadzieja ,że te relacje nabiorą innych kształtów jeżeli obie strony będą się spotykać na takiej własnie nieoficjalnej stopie.To co pisze Arek o instrukcjach jest prawdą ,ale kto je pisze, właśnie starsi, przesiąknięci jadem antypolskim znanym im z autopsji lub opowiadań ojców z czasów smutnej okupacyjnej rzeczywistości.Obecne pokolenie,już na miejscu może zweryfikować "trafność" tych "wytycznych" i całkowicie zmienić zdanie bynajmniej na temat polskiej młodzieży dla której wrogość wobec Żydów to całkowita abstrakcja.Jeżeli młodzi Izraelici zobaczą ,ze nikt nie wita ich kamieniami,wyzwiskami itp. to potem przekażą "starszym i mądrzejszym" ,że swymi antypolskimi instrukcjami mogą zastąpić papier toaletowy w wiadomym miejscu.Miejmy nadzieje ,że własnie takie ci goście odniosą wrażenie z tej wizyty.Pozdrawiam!!!!konio[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    konio - niezalogowany 2013-10-17 15:34:18

    ;-) Trzeba na to patrzeć (stosunki polsko -żydowskie) z perspektywy pokoleń, starsi i to po obydwu stronach postrzegają je tak jak w Białymstoku czy Wilnie w latach międzywojennych i przenoszą te fobie nierzadko częściowo uzasadnione w dzisiejsze realia.Młodzi patrzą na świat inaczej i w tym nadzieja ,że te relacje nabiorą innych kształtów jeżeli obie strony będą się spotykać na takiej własnie nieoficjalnej stopie.To co pisze Arek o instrukcjach jest prawdą ,ale kto je pisze, właśnie starsi, przesiąknięci jadem antypolskim znanym im z autopsji lub opowiadań ojców z czasów smutnej okupacyjnej rzeczywistości.Obecne pokolenie,już na miejscu może zweryfikować "trafność" tych "wytycznych" i całkowicie zmienić zdanie bynajmniej na temat polskiej młodzieży dla której wrogość wobec Żydów to całkowita abstrakcja.Jeżeli młodzi Izraelici zobaczą ,ze nikt nie wita ich kamieniami,wyzwiskami itp. to potem przekażą "starszym i mądrzejszym" ,że swymi antypolskimi instrukcjami mogą zastąpić papier toaletowy w wiadomym miejscu.Miejmy nadzieje ,że własnie takie ci goście odniosą wrażenie z tej wizyty.Pozdrawiam!!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotrek - niezalogowany 2013-10-17 14:31:44

    [quote name="artek"]Nie oszukujmy się to nie żadne zbliżenie dwóch narodów ani akcja poznawania siebie na wzajem, a nic innego jak próba wklepania do mózgów gimbusów tego, że Pan Żyd wróci po swoje. Radzę zapoznać się z oficjalnymi materiałami edukacyjnymi prezentowanymi w żydowskich szkołach. Tam Polak=Bydło. Nawet w 1% nie przesadzam. Do tego jeszcze ulotki dla wycieczek izraelskich jeżdżących do Polski w których jest żeby obrażać polskich funkcjonariuszy SG. Ale praca w szkole przyniesie zakładany efekt , za 10 lat film Pokłosie i tego typu akcje spowodują że będziesz krowę bez ogłuszania na podwórku dla Pana Rabina szlachtować. Pozdrawiam.[/quote]Nie rozumiem takich ludzi jak ty. Właśnie przez ciebie i tobie podobnych jesteśmy postrzegani jako wrogi naród. To są sympatyczni ludzie, którymi można było porozmawiać o wszystkim. I zakładam, że byli dużo lepiej nastawieni niż ty. I mam pytanie. Czy byłeś na tym spotkaniu i rozmawiałeś z nimi? Jeśli nie to nie masz się o czym wypowiadać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    artek - niezalogowany 2013-10-17 12:55:36

    Za czasów żydów mieszkających w Polsce Kirkuty sami robili, sami nimi rozporządzali, zmarłych chowali wręcz po kryjomu izolowali się jak mogli, palcem się polakowi do niczego oprócz do kopania grobu dotknąć nie dali, a potem ich polscy sąsiedzi mieli się tym zajmować? Wolne żarty.[quote name="..."]A czy w planie odwiedzin była wizyta na garwolińskim Kirkucie? Zapewne władze miasta by się pochwaliły jak pięknie dbają o zabytki pożydowskie.[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    artek - niezalogowany 2013-10-17 12:04:49

    Nie oszukujmy się to nie żadne zbliżenie dwóch narodów ani akcja poznawania siebie na wzajem, a nic innego jak próba wklepania do mózgów gimbusów tego, że Pan Żyd wróci po swoje. Radzę zapoznać się z oficjalnymi materiałami edukacyjnymi prezentowanymi w żydowskich szkołach. Tam Polak=Bydło. Nawet w 1% nie przesadzam. Do tego jeszcze ulotki dla wycieczek izraelskich jeżdżących do Polski w których jest żeby obrażać polskich funkcjonariuszy SG. Ale praca w szkole przyniesie zakładany efekt , za 10 lat film Pokłosie i tego typu akcje spowodują że będziesz krowę bez ogłuszania na podwórku dla Pana Rabina szlachtować. Pozdrawiam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    artek - niezalogowany 2013-10-17 11:59:18

    To są polskie nekropolie? Spadkobiercy moralni i finansowi dają na to środki? NIE? To może Ty dasz ze swoich, a lokalne władze zadbają ok?Zapewniam Polskie władze lepiej dbają niż sami zainteresowani. Proszę zainteresować się sprawa macew w Sobieniach J. to włos na głowie się zjeży jak bracia starci w wierze do tego podchodzą.[quote name="..."]A czy w planie odwiedzin była wizyta na garwolińskim Kirkucie? Zapewne władze miasta by się pochwaliły jak pięknie dbają o zabytki pożydowskie.[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    romek - niezalogowany 2013-10-17 07:14:37

    zdjęcie nr 11:)))))))))) Duchnie sie przysneło?? :PP

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ... - niezalogowany 2013-10-17 06:23:11

    A czy w planie odwiedzin była wizyta na garwolińskim Kirkucie? Zapewne władze miasta by się pochwaliły jak pięknie dbają o zabytki pożydowskie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do