Reklama

"Abonent czasowo niedostępny", a płacić trzeba!

Klienci sklepów nie mogą zapłacić za zakupy kartą. Mieszkańcy narzekają na utrudnienia w rozmowach telefonicznych i w korzystaniu z Internetu. Od kilku tygodni w części gminy Trojanów zanika zasięg sieci T-Mobile.

Problem trwa od miesiąca, a jego źródłem jest najprawdopodobniej maszt (nadajnik), ulokowany na jednej z posesji w Woli Życkiej.

Urządzenie należy do sieci T-Mobile i w ostatnim czasie mocno uprzykrza życie abonentom. Nie dość, że zasięg bywa minimalny, to zrywane są też połączenia internetowe. Na domiar złego okoliczni mieszkańcy nie mają szczegółowych informacji ze strony operatora. Nie wiedzą też, do kiedy taki stan może potrwać.

 

Zrywane połączenia

Codzienność zwykłych abonentów dobrze zna sołtys Podebłocia Andrzej Maraszek. Z racji na pełnioną funkcję, od lat wsłuchuje się w potrzeby mieszkańców. – Brakuje zasięgu w telefonie i w Internecie – mówi bez ogródek.

– W telefonie, gdy ktoś do mnie dzwoni lub ja do kogoś, wystarczy, że powiem dosłownie dwa zdania i sygnał się urywa. Od tego momentu nie mogę się porozumieć z moim rozmówcą. A czasami zasięg jest tak słaby, że w ogóle nie można się dodzwonić – przyznaje Maraszek.

Podobnie kiepsko jest z Internetem. Powoli ściągają się strony i trudno jest wysyłać maile. Ale nie to jest najgorsze. – Najbardziej denerwują zrywane połączenia – zaznacza sołtys.

Pocieszeniem w trudnej sytuacji, zwłaszcza pod kątem Internetu, są światłowody. Kilka lat temu firma „Feromedia” zamontowała takie urządzenia na terenie gminy Trojanów. – Niektóre osoby korzystają ze światłowodu do odbierania telewizji i do korzystania z Internetu. W światłowodach nie ma awarii. Tylko czasem coś się spowolni – akcentuje Andrzej Maraszek.

 

Terminale nie działają

W nieco mniejszym zakresie kłopoty z zasięgiem dotykają firm i instytucji. Na początku nie omijały szkół, ale teraz sytuacja się poprawiła. Kilka tygodni temu zasięg rzeczywiście był słaby i Internet działał słabo. W niedostatku Internetu, podobnie jak zwykli mieszkańcy, pracownicy i uczniowie wspomagali się światłowodem. Ale jakość połączeń na szczęście wróciła do normy.

Problemu nie ma też w przychodni zdrowia w Trojanowie. Za to, jak przyznaje nam kierownik tej placówki, Internet praktycznie nie działa w filii SPZOZ w Woli Życkiej. Ale awarie nie dotyczą wyłącznie sieci T-Mobile, lecz wszystkich jakie by one nie były.

Z przedsiębiorcami w zaistniałej sytuacji, bywa różnie. Rozmawiając z nami, mówią, że dają radę. Za to najgorzej jest w sklepach. Na uciążliwości związane z brakiem zasięgu wskazuje przedstawicielka sklepu GS Samopomoc Chłopska w Woli Życkiej.

– W naszym sklepie problemem są przede wszystkim płatności kartą. Klienci się skarżą, że terminale nie działają. Są przyzwyczajeni do tej formy płatności, a nie mogą jej dokonać – mówi jedna z pracownic.

 

"Sprawa jest w toku"

Słabo działającym Internetem żywo interesują się samorządowcy. Przykładem może być radny z Podebłocia Mateusz Michalczyk. W rozmowie z naszą redakcją potwierdza, że mieszkańcy zgłaszają mu problemy z siecią.

– Denerwują się, że nie działa. A najgorsze jest to, że płacą za usługę, a z niej nie korzystają – mówi radny Michalczyk. Zaznacza, że kontaktował się już niejednokrotnie w tej sprawie z przedstawicielami T-Mobile. – Wysyłam pisma nawet dwa, trzy razy na tydzień. Zazwyczaj dostaję odpowiedź, że "sprawa jest w toku". Raz otrzymałem informację, że problem jest rozwiązany, a innym razem, że coś jest do wyjaśnienia u nich – tłumaczy Michalczyk.

Koniec końców, w dalszym ciągu kłopoty z Internetem w części gminy Trojanów nadal się zdarzają.

Nasza redakcja również wysłała pismo do centrali sieci T-Mobile, z zapytaniem o komentarz w tej sprawie i możliwość poprawy sytuacji. Niestety do chwili obecnej nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Jak jednak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, przyczyną "awarii" jest konflikt między operatorem sieci, a właścicielem działki w Woli Życkiej, na której sieć posiada ustawiony maszt. Do sprawy będziemy jeszcze wracali.

 

Tomasz Kępka
Zdj. masztu: Czytelnik Marcin, zdj. telefonu: Pixabay

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do