Reklama

Awaria systemu w Wydziale Komunikacji w Garwolinie

Kilkugodzinna awaria systemu w Wydziale Komunikacji w Garwolinie sprawiła, że wielu kierowców zostało dziś odprawionych z kwitkiem. Za problemy z rejestracją samochodów odpowiada awaria systemu CEPIK.

O problemie w Wydziale Komunikacji w Garwolinie poinformowała redakcję eGarwolin Czytelniczka. – Maja awarię systemu. To nie ich wina i jakieś widzi mi się. Nie można odebrać dowodu rejestracyjnego i w ogóle coś sobie załatwić. Odsyłają ludzi, a ci się denerwują, bo wolne wzięli, bo na stronie jest informacja, że dana osoba ma dowód do odebrania – napisała młoda kobieta, która dziś, podobnie jak większość kierowców, została odprawiona z kwitkiem.

Okazuje się, że blisko 5-godzinna awaria była niezależna od urzedników. Jednak to oni musieli mierzyć się ze zdenerwowanymi kierowcami, którzy bywa, że nie przebierali w słowach, obwiniając właśnie ich o brak możliwości odbioru dowodów rejestracyjnych i zarejestrowania czy przerejstrowania pojazdu.

 

CEPIK 2.0. wymaga doszlifowania i udoskonalenia

Dyrektor Wydziału Komunikacji w Garwolinie Bronisława Ornat podkreśla, że z tym problemem zmagają się starostwa i wydziały komunikacji w całym kraju. – Wprowadzony w całej Polsce w listopadzie ubiegłego roku system Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców CEPIK 2.0. wymaga doszlifowania i udoskonalenia – przyznaje. Bronisława Ornat zaznacza, że sytuacja w Garwolinie wcale nie jest drastyczna. W niektórych powiatach wydziały były nawet zamykane. Garwoliński Wydział Komunikacji pracuje bez przerw i stara się nadrabiać zaległosci spowodowane awariami systemu. Jak informuje dyrektor, każda z nich jest natychmiast zgłaszana do operatora i do Ministerstwa Cyfryzacji. O awariach i działaniach podjętych w celu ich usunięcia jest informowane także starostwo. Dzisiejsze problemy z systemem CEPIK trwały blisko 5 godzin. Awaria nie dotyczyła rejestracji pojazdów z zagranicy.

 

Starają się pomagać

Dyrektor garwolińskiego wydziału przyznaje, że obecnie cykl rejestracji pojazdów jest wydłużony, ale  z dnia na dzień sytuacja się poprawia, ponieważ system CEPIK jest stale udoskonalany. Bronisława Ornat informuje, że przed zmianami rejestracja pojazdu w systemie trwała około 8 minut i przebiegała bardzo sprawnie. Teraz, zdarza się, że po wprowadzeniu informacji o pojeździe system ich nie zapisuje i dane trzeba wprowadzać ponownie. Kilkakrotne, szczegółowe wypełnianie okienek wydłuża proces rejestracji nawet do pół godziny. 

Dyrektor Ornat podkreśla, że wydział i jego urzędnicy rozumieją przedsiębiorców i kierowców, którym zależy na czasie i starają się pomagać na ile jest to mozliwe. Gdy tworzy się kolejka, urzędnicy starają się ją "rozładowywać" prosząc interesantów na górę, gdzie także są obsługiwani. Dyrektor wydziału zapewnia także, że gdy sytuacja tego wymaga, są uruchamiane dodatkowe stanowiska. – Staramy się rozważnie i poważnie podchodzić do tej sprawy. Na każdej osobie nam zależy – podkreśla Bronisława Ornat, która zaznacza, że rozumie zdenerwowanie kierowców. Petenci, którzy często chcą być obsłużeni natychmiast bez kolejki powinni jednak także zrozumieć to, że to nie jest możliwe.

Dziś, mimo trwającej od godziny 8.00 awarii, urzędnicy przyjmowali wnioski. Przed godziną 13.00, gdy awaria została zażegnana, prace wydziału ruszyły pełną parą. – Bywa ciężko, ale pojazdy są rejestrowane. Bardzo dobrze, że program CEPIK wszedł, ponieważ każdy pojazd będzie w systemie, ale jak każdy nowy system, tak i ten wymaga udoskonalenia – po raz kolejny powtarza Bronisława Ornat. Dyrektor wydziału dodaje, że w przypadku wystąpienia awarii bardzo ważne jest to, że komunikacja z operatorem i ministerstwem jest bardzo dobra, a reakcja na problem szybka.

 

ur, fot. KK

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-03 22:34:56

    Jak pracują to ludzie wiedzą . Wchodzi się załatwić sprawę a tu z gębą ,,dokumenty wypełnione '' Jak mają być wypełnione jak nie ma na korytarzu druków a nawet jak są czasem to nikt nie musi wiedzieć że trzeba wypełnić . Można bzdury wpisać i nagle wiedzą że to bzdury czyli mają dane tylko aby ludzi uje... Ten system jest tak cudowny jak i z nowymi przeglądami . Badanie trwa 10 min a 20 trzeba pierniczyć głupoty bo musi 30 min minąć . Dno . Celowo w dowodach jest tylko 6 miejsc na badania techniczne . Na adnotacje jest zała strona i można by wpisywać ale po co ? Lepiej 80 zł wyciągnąć .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-03 22:47:22

    to niech pracują po staremu a do systemu wprowadzą po godzinach .Ludzie nie są winni a ciepią urzędnicy powinni po godzinach siedzieć i pracować

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-04 07:43:24

    A jak to możliwe ? Skoro system jest centralny to awaria byłaby w całej Polsce a nie w jednym urzędzie ? Jakieś bzdury piszą, zaraz będzie że kury się nie niosą i mleko kiśnie bo Cepik.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-04 12:22:35

    U nas w Lęborku, w woj. Pomorskim też problemy. Dowód tymczasowy mam wypełniony ręcznie, bo w system nie wchodzi, a kończy mi się tymczasowa przejściówka. Mija 6.01 już 44 dni i dalej już nie ma przedłużonego terminu. Niby w wydziale mówią, że policja wie o tym i nie będzie problemów, ale nie zawsze się to sprawdza. Ciekawe kto za to będzie wtedy odpowiadał, bo muszę jeździć samochodem po specjalistach z dziećmi, no i ciekawe kiedy w końcu to naprawią.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-01-04 13:02:18

    W tym urzędzie to cały czas jest awaria. Wielcy urzędnicy traktują ludzi jak bydło. Zero szacunku. Odbiór dowodu rejestracyjnego to nie jest dużo roboty ale półtorej godziny trzeba odstać. Wielcy urzędnicy muszą kawkę sobie zrobić i z uśmiechem na twarzy patrzeć na czekających ludzi. Nie każdy może poświęcić pół dnia żeby stać na korytarzu. Powinni zarabiać od załatwienia sprawy wtedy nie było by kolejek ani problemów. A naśmiewać się z innych ludzi to już jest dziadostwo jakich mało. To urzędy są dla ludzi. Bez ludzi nie mielibyście pracy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-04 18:47:00

    Trzeba się zgodzić z tym komentarzem ,że pół dnia trzeba spędzić żeby odebrać dowód. Ale jak by wszyscy pracownicy wzięli się do pracy to by kolejek nie było. A tak parę osób robi a reszta nie wie co z czasem zrobić .Musi nastąpić jakaś zmiana żeby coś w tym wydziale zmieniło się na lepsze !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-01-06 13:15:26

    cały ten wydział w tym starostwie to jedna wielka awaria a przy okazji ta paniusia nie jest dyrektorem tylko PO dyrktora a to nie jest to samo , ta paniusia poprostu nie nadaje sie na dyrektora

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do