
Prawie 30 tys. pojazdów każdej doby przejeżdża przez blisko 5-kilometrowy odcinek trasy S17 pomiędzy węzłami Lipówki a Garwolin Północ. Ponad 11 tys. przemierza ul. Stacyjną, Sienkiewicza i Długą w Garwolinie
Tak wynika z podsumowania Generalnego Pomiaru Ruchu (GPR) rozpoczętego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w 2020 i zakończonego w tym roku. W powiecie garwolińskim największe natężenie ruchu na drogach krajowych jest pomiędzy węzłami Lipówki i Garwolin Płn. Każdej doby przez ten fragment ekspresówki przejeżdża średnio 29.943 pojazdy.
"W mieście" najwięcej pojazdów porusza się na odcinku drogi krajowej nr 76 pomiędzy węzłem Garwolin Zach., a ul. Kościuszki. Tu każdej doby przejeżdża średnio 11.101 pojazdów. O prawie 950 pojazdów mniej jest na odcinku Wola Rębkowska – Garwolin Zach. W kierunku Wilgi przez 15-kilometrowy odcinek "krajówki" każdej doby przejeżdża średnio prawie 4 tys. pojazdów. Od ulicy Kościuszki do Niecieplina jest to średnio 7.929 pojazdów na dobę, a na odcinku Niecieplin – Wilchta – 6.497.
Ruch na pozostałych odcinkach S17: Kołbiel – Lipówki (27.403 pojazdy), Garwolin Płn – Garwolin Zach. (24.358), Garwolin Zach. – Garwolin Płd (23.428), Garwolin Płd – Górzno (25.824), Górzno – Gończyce (22.633), Gończyce – Trojanów (19.775), Trojanów – Ryki Płn (19.050).
Dla porównania, najbardziej ruchliwy odcinek S17 jest między węzłami Lubelska i Góraszka. Tu każdej doby odnotowuje się średnio 31.940 pojazdów.
Najbardziej obciążone odcinki dróg krajowych są na S8 w pobliżu Warszawy pomiędzy węzłami Konotopa i Głębocka (od 104.620 do 197.813 poj./dobę) oraz Warszawa Janki i Opacz (od 104 869 do 114 959 poj./dobę).
Generalny Pomiar Ruchu (GPR) 2020/21 został przeprowadzony na 2.289 odcinkach pomiarowych wyznaczonych na całej sieci dróg krajowych zarządzanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Średni dobowy ruch roczny pojazdów silnikowych wyniósł 13.574 poj./dobę. Pomiary przeprowadzono metodą wideorejestracji lub w sposób automatyczny. Uzyskane wyniki będą mogły być wykorzystywane między innymi do podejmowania decyzji o budowie nowych dróg.
W porównaniu z wynikami z 2015 roku ruch na drogach krajowych wzrósł o 21%. Największy wzrost odnotowano dla lekkich samochodów ciężarowych (dostawczych) – 42%. Prawdopodobną przyczyną takiego wzrostu są zmiany zachodzące od 2015 r. w strukturze handlu (wzrost popularności e-zakupów). Dla kategorii samochodów ciężarowych bez przyczep i autobusów odnotowano spadki wynoszące odpowiednio 17% i 51%. Duży spadek ruchu autobusów przypuszczalnie był efektem ograniczeń w przewozie osób w transporcie zbiorowym wprowadzonych w związku z pandemią COVID-19.
źródło: GDDKiA, fot. Krzysztof Nalewajko
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie