
Koszt modernizacji głównego mostu w Garwolinie sięgnie blisko 2 mln zł. We wrześniu miejscy radni zabezpieczyli wkład własny, stanowiący połowę potrzebnej kwoty. Dziś wicewojewoda mazowiecki zatwierdził ostateczną listę rankingową wniosków w ramach programu wieloletniego pod nazwą "Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój". Dofinansowanie rządowe na remont garwolińskiego mostu wynosi 950 tys. zł.
We wrześniu tego roku temat złego stanu technicznego mostu w ciągu ulic Kościuszki i Al. Legionów w Garwolinie był poruszany podczas miejskich komisji i posiedzenia rady miasta. Wówczas okazało się, że most, na którym ruch odbywa się w kierunku Lublin – Warszawa wymaga pilnego remontu (Most w Garwolinie w złym stanie technicznym! Będzie remont Czytaj dalej>>> ). Ze względu na bardzo zły stan techniczny mostu, jego nośność została obniżona z 40 ton do 20 ton. W przypadku nie remontowania obiektu, most zostałby zamknięty. Jego modernizacja uda się dzięki środkom własnym oraz dotacji rządowej w stosunku 50/50.
{jb_greenbox}Na czas remontu będzie wymagana zmiana organizacji ruchu, polegająca na ustaleniu ruchu dwukierunkowego jednym mostem (teraz ruch: Warszawa – Lublin) lub pozostawieniu ruchu w kierunku Lublina bez zmian i zorganizowaniu objazdu w kierunku Warszawy np. ul. Targową. Przypuszczalnie remont i utrudnienia w ruchu potrwają około pół roku.{/jb_greenbox}
50mb za blisko 2 mln zł
Wojewoda mazowiecki zarekomendował 22 wnioski do dofinansowania rządowego na 2014 rok w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”. Do 20 grudnia minister administracji i cyfryzacji zatwierdzi listy zakwalifikowanych wniosków. Kwota dofinansowania rządowego dla województwa mazowieckiego wynosi 24 mln zł. Na liście rankingowej wniosków znalazło się 190 projektów złożonych przez samorządy. Obejmują one łącznie 430 km dróg. Wśród zadań, które będą dofinansowane w roku 2014 jest remont 50-metrowego odcinka mostu w Garwolinie. Wkład własny miasta Garwolin to kwota 950 tys. zł. Drugie tyle trafi do Garwolina z dotacji rządowej. Koszt modernizacji mostu sięgnie 1 mln 900 tys. zł.
Szczegółowe kryteria przyznawania dofinansowania
W ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” na 2014 rok zgłoszono 195 wniosków, 5 z nich nie spełniło wymogów formalnych. Komisja przy wojewodzie oceniała projekty według następujących kryteriów: wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego (0-10 punktów), znaczenie inwestycji dla rozwoju spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg publicznych na terenie województwa (0-7 punktów), współpraca jednostek oraz innych podmiotów przy realizacji inwestycji – partnerstwo rzeczowe i finansowe (0-5 punktów), znaczenie dla odbudowy i przywrócenia funkcji komunikacyjnej dróg zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku klęski żywiołowej (0-5 punktów), znaczenie dla rozwoju obszarów wiejskich (0-5 punktów), wpływ inwestycji na poprawę dostępności komunikacyjnej lokalnych ośrodków gospodarczych oraz przedsiębiorstw i zakładów pracy o istotnym znaczeniu dla społeczności lokalnej, sprzyjający podniesieniu atrakcyjności inwestycyjnej i konkurencyjności tych ośrodków oraz tworzeniu nowych miejsc pracy. (0-3 punkty), wpływ inwestycji na poprawę połączeń drogowych istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli. (0-2 punkty), wpływ realizacji inwestycji na poprawę dostępności komunikacyjnej instytucji publicznych i innych instytucji świadczących usługi publiczne, ułatwienie dostępu obywateli do świadczonych przez nie usług i podniesienie efektywności realizacji zadań publicznych m.in. w obszarze ochrony zdrowia, edukacji i administracji publicznej (0-3 punkty). Wynik oceny merytorycznej wniosku stanowi średnią arytmetyczną ocen przyznanych przez członków komisji. Maksymalnie wniosek mógł otrzymać 40 punktów.
W ramach programu dofinansowanie otrzymają również inne samorządy na terenie powiatu garwolińskiego. Które? Jakie drogi zostaną zmodernizowane? O tym przeczytacie niebawem w portalu eGarwolin.pl.
{jb_greenbox}„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” ukierunkowany jest na podniesienie poziomu i jakości życia społeczności lokalnych oraz rozwój bezpiecznej, spójnej i funkcjonalnej infrastruktury drogowej. Stanowi kontynuację „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych 2008-2011”. W ciągu 5 lat trwania programu zrealizowanych będzie w sumie 310 zadań, na które wojewoda mazowiecki przeznaczy łącznie ponad 308 mln zł dotacji. W ramach programu samorządy mogą liczyć na wsparcie z budżetu państwa w wysokości do 50% wartości projektu. Resztę środków zabezpiecza samorząd terytorialny.{/jb_greenbox}
(mazowieckie.pl, ur) 2013-11-29 17:39:29
Fot. Archiwum eGarwolin.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
[quote name="Miki"]Po co ta informacja ze sa pieniadze na remont skoro wykonawcazostanie wyloniony bo zlozy najnizsza oferte i wyremontoje most ponizej standardow (.............) ulozony od tak wszedzie sa lapki[/quote]Procedury przetargowe w procesie zamówień publicznych wyglądają wszędzie jednakowo. Jest do remontu -powiedzmy- most. Zgłasza się firma, która ten most gotowa wyremontować za 5mln; zgłasza się druga z ofertą 4,5mln i jeszcze kilka z podobnie astronomicznymi ofertami. Wreszcie jest firma, która wyremontuje most za 2mln i ona -zgodnie z procedurami przetargu- ten przetarg wygrywa. Pomijam tu sprawy słynnych aneksów do umowy, które to podwyższają wartość, a raczej koszt remontu bo i tak kwota wypłacona firmie za remont przekroczy zaproponowane 2 mln. Wszyscy zadowoleni! Nawet ci, którzy odpadli w przedbiegach, bo dostali "działkę" za zaoferowanie dużo zawyżonej kwoty. Przecież mieli odpaść! Często takie firmy nie są w stanie wykonać robót, o które starają się w przetargach. "Zarobią" również rozstrzygający przetarg. Przekręt polega na tym, że most wyremontowałaby konkretna firma za pół miliona. Dlaczego stadion narodowy kosztował więcej, niż najdroższe dotychczas budowane stadiony? Dlaczego kilometr autostrady kosztuje więcej niż w Niemczech? Dlaczego wszystko "z zamówień publicznych" jest najdroższe? Teraz już wiecie?!
Po co ta informacja ze sa pieniadze na remont skoro wykonawcazostanie wyloniony bo zlozy najnizsza oferte i wyremontoje most ponizej standardow po czym to od nowa za jakis czas trzeba bedzie remontowac i rozstrzygnac pseudo przetarg lub zwyciezy ten wykonawca ktury posmaroje najwiecej w tym miescie nawet najmniejszy kawalek kostki brukowej nie jest ulozony od tak wszedzie sa lapki
Pewnie rzut na kase przy remoncie kładki zwanej mostem :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Psy szczekają, karawana idzie dalej! Zapewne wykonawca obecnie używanego mostu był wyłoniony w procesie przetargu a koszt budowy mostu opiewał na astronomiczną kwotę. Podobnie z remontem, jeśli będzie realizowany "z zamówień publicznych". Koszt remontu nie zamknie się w kwocie 2 mln zł. Co ma do tego wspomniana wcześniej, symboliczna karawana? Ano afery przetargowe w tuskowych ministerstwach i jeszcze nie wyciszony, medialny szum z tym związany nie dotrze do grodu nad Wilgą, a już na pewno nie wpłynie na metody rozstrzygania przetargów i wybór konkretnego (dobre sobie: KONKRETNEGO!) oferenta w przypadku remontu mostu. Te metody są powszechnie znane, akceptowane przez wszystkie opcje polityczne, bo są źródłem konkretnych profitów. Prościej: dlaczego w Garwolinie miałoby być inaczej, niż w całym tym przeżartym korupcją kraju.
ostatni remont mostu miał miejsce 10-12 lat temu.wtedy zniknęły żelbetonowe łuki :sad:
[quote name="yj"][quote name="ssn"]Halo halo. Ja jeszcze nie mam dzieci, a stary most pamiętam :)[/quote] Niedostępna 40-tka ??[/quote]Bez przesady. Mam 24 lata. Ile lat temu był remont?
Ukarac tych (złodziei) co nam ukradli most, :oops: :oops: :oops: :oops:
ile lat minęło od ostatniego remontu?
[quote name="ssn"][quote name="brak"]wspaniale by było gdyby nowy most przypominał ten stary, który pamiętają nasi rodzice :)[/quote]Halo halo. Ja jeszcze nie mam dzieci, a stary most pamiętam :)[/quote] Niedostępna 40-tka ??
[quote name="brak"]wspaniale by było gdyby nowy most przypominał ten stary, który pamiętają nasi rodzice :)[/quote]Halo halo. Ja jeszcze nie mam dzieci, a stary most pamiętam :)
Wg ostatecznej listy rankingowej dofinansowanie otrzyma 10 powiatów i 12 gmin. Z terenu powiatu garwolińskiego na tej liście jest jedynie gmina Łaskarzew. Brawo dla Pana Wójta!
Od kiedy taka kładke nazywa sie "Mostem" Most w Garwolinie był stał sobie wiele lat chyba z piedziesiat lecz zapewne komus przeszkadzał wiec go zamienili na kładkę, którą co pare latek sie remontuje To jest dopiero gospodarka az płakac sie chce a moze w tym jest drugie dno?
wspaniale by było gdyby nowy most przypominał ten stary, który pamiętają nasi rodzice :)
niech wróci dawny most . :(