Lato to czas plenerowych imprez i lokalnych festynów. Zabawa jest przednia, ale ile kosztuje? Postanowiliśmy to sprawdzić. Pod lupę bierzemy wydatki samorządów na organizację największych lokalnych imprez. Na pierwszy ogień idą Żelechów, Wilga, Sobolew i Trojanów
Poniżej przedstawiamy szczegółowe zestawienie kosztów dla poszczególnych gmin. Będziemy kontynuować nasz cykl w miarę napływania kolejnych odpowiedzi z samorządów.
Koszt całkowity: 100 691,82 zł
Dwudniowe święto Żelechowa sfinansowano z kilku źródeł. Budżet gminy został obciążony kwotą 61 196,82 zł. Samorząd Województwa Mazowieckiego wsparł imprezę dotacją w wysokości 33 000 zł. Wpływy od sponsorów i uczestników biegu to łącznie 6 495 zł (4 070 zł wpisowe na bieg; 2 425 zł - umowa sponsorska na zakup medali).
Wynagrodzenia artystów:
- Golden Life: 19 000 zł
- Mała Lady P.: 12 000 zł
- Zespół Discors: 4 920 zł
- Łukowska Kapela Biesiadna: 2 750 zł
- Orkiestra Dęta OSP Żelechów: 2 700 zł
Koszty techniczne i inne:
- nagłośnienie, oświetlenie, barierki i ochrona: 22 805 zł.
Z dotacji pokryto także koszt wynagrodzenia konferansjera, występu Akademii Gitary oraz wydruku plakatów.
Koszt całkowity: 78 051,59 zł
Głównym organizatorem imprezy był Gminny Ośrodek Kultury w Wildze, który poniósł koszty w wysokości 44 362,78 zł. Gmina pozyskała dotację z Samorządu Województwa Mazowieckiego w kwocie 30 000 zł, którą przeznaczono na opłacenie koncertu zespołu Classic. Z budżetu gminy Wilga wydano 3 688,81 zł na występ teatru dla dzieci i catering.
Wynagrodzenia artystów:
- Zespół Classic (wraz z kosztami pobocznymi): 38 565 zł
- Get Lucky Warsaw: 4 500 zł
- DJ Exit: 900 zł
Koszty techniczne i inne:
- wynajem sceny i nagłośnienia: 21 156 zł
Koszt całkowity: 127 406 zł
Całość kwoty na organizację imprezy pochodziła z budżetu gminy Sobolew.
- Nie korzystaliśmy z żadnych źródeł zewnętrznych oraz sponsorów, ponieważ uważamy, że realizując coś z podatków naszych mieszkańców, już jest to forma sponsoringu - podkreśla wójt Maciej Błachnio. - Jedyne wsparcie zewnętrzne to nagrody rzeczowe ufundowane przez starostwo na Bieg o Puchar Starosty, których wartości nie znamy - dodaje.
Wynagrodzenia artystów:
- Zenek Martyniuk z zespołem: 53 000 zł
- Maciej Smoliński (koncert i prowadzenie): 13 000 zł
- Zespół NonSens: 5 000 zł
Koszty techniczne i inne:
- scena, nagłośnienie, rider techniczny, barierki, agregat i toalety przenośne: 31 500 zł
Pozostałe koszty to m.in. zabezpieczenie medyczne, hotel dla artystów, opłaty ZAIKS, ubezpieczenie i napoje.
Koszt całkowity: 66.936,67 zł
Głównym organizatorem wydarzenia było KGW w Kozicach. Gmina Trojanów je współorganizowała. Łączny koszt wydatkowany z budżetu gminy Trojanów na organizację wydarzenia stanowi blisko 67 tys. zł.
Wynagrodzenia artystów:
- koncert zespołu Piękni i Młodzi - Magdalena Narożna: 27 000 zł
- występ Macieja Smolińskiego: 13 000 zł
Koszty techniczne i inne:
- wynajem sceny 7 000 zł
Ile kosztują dni miast i gmin? Rozpoczynamy nowy cykl!
Bierzemy pod lupę koszty publicznych wydarzeń organizowanych przez nasze samorządy - dni miast i gmin, święta lokalne oraz inne imprezy, które są finansowane z naszych podatków. Zaczynamy nowy cykl, w którym będziemy pytać władze gmin o szczegółowe wydatki związane z organizacją tych wydarzeń. Interesują nas zarówno ogólne koszty, jak i honoraria dla gwiazd czy opłaty za inne ważne elementy imprez.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie