
Widoczność w sieci ma ogromne znaczenie dla każdego biznesu. Pozycjonowanie stron internetowych (Search Engine Optimization) to niejedyny sposób, aby zaistnieć w internetowej wyszukiwarce Google. Istnieją również płatne reklamy, które pojawiają się zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na innych stronach internetowych za pośrednictwem sieci reklamowej programu Google Ads. Z tego artykułu dowiesz się nie tylko, czym są reklamy Google Ads, ale również jak je wykorzystać. Agencja zajmująca się reklamą w Google gwarantuje, że maksymalnie wykorzystasz ich potencjał.
Google Ads jest systemem reklamowym stworzonym przez Google. Pozwala on firmom zajmującym się reklamą w Internecie skutecznie promować swoich klientów. Google Ads umożliwia płatną reklamę w sieci wyszukiwania Google. W tym wypadku ponoszą oni koszty jedynie w sytuacji, gdy użytkownik kliknie reklamę.
SEM (Search Engine Marketing) to inaczej marketing internetowy w wyszukiwarce. Składają się niego działania SEO (reklama w bezpłatnych wynikach wyszukiwania), a także PPC (Pay Per Click), czyli reklama w płatnych wynikach wyszukiwania. Płatne reklamy w wynikach wyszukiwania to jedna z form reklam Google Ads.
Można wyróżnić podstawowe rodzaje kampanii Google Ads takie jak:
reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania,
kreacje graficzne, które wyświetlają się na stronach należących do sieci partnerów Google,
reklamy wideo w sieci YouTube, a także partnerów Google,
PLA, czyli kampanie sprzedażowe – reklamy produktowe, które wyświetlają się w sieci wyszukiwania.
Firma zajmująca się reklamą w Google każdy z opisanych typów kampanii może wykorzystywać w rozmaitych konfiguracjach. Bardzo często pozycjonowanie strony internetowej jest usługą świadczoną równolegle z publikacją reklam Google Ads. Właśnie wtedy można mówić o działaniach SEM.
Reklama w Internecie dzieli się na:
SEO (czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe lub pozycjonowanie), w którego zakres wchodzą działania On Site (optymalizacja kodu i treści), a także Off Site (link building oraz content marketing). SEO (pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google) różni się w zależności od zapotrzebowania. Wyróżniamy między innymi pozycjonowanie lokalne (docieranie do odbiorców z konkretnego rejonu geograficznego) oraz pozycjonowanie sklepów internetowych (e-commerce).
Reklamy Google Ads (dawniej AdWords), które dają możliwość dotarcia do odbiorców za pomocą sieci wyszukiwania, a także sieci partnerów Google. Reklamy Google Ads w formie linków sponsorowanych mają tę przewagę nad organicznymi (bezpłatnymi) wynikami wyszukiwania, że wyświetlają się wyżej w wyszukiwarce. Są one również oznaczone jako reklamy tekstowe. Z kolei wyniki organiczne, które nazywane są także bezpłatnymi lub naturalnymi pojawiają się niżej, lecz jest ich znacznie więcej. Im skuteczniejsze jest pozycjonowanie strony w Google, tym wyżej pojawiają się one w wynikach wyszukiwania.
Dużo szybciej można spodziewać się efektów działań, inwestując w reklamy Google Ads. Z drugiej strony organiczne wyniki wyszukiwania są dla wielu użytkowników bardziej wiarygodne. Kampanie reklamowe w postaci linków sponsorowanych Google Ads można zastosować w większości branż, jednak nie we wszystkich. Wykluczona są bowiem branże takie jak: hazard, gry oraz opieka zdrowotna i leki.
Bardzo często firma zajmująca się reklamą w Internecie jak SEMPIRE prowadzi marketing internetowy taki jak jednoczesne pozycjonowanie strony www i reklama na Google Ads.
Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji? Zobacz na https://www.sempire.pl/
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie