
W wielu szkołach wciąż praktykuje się sprawdzanie wiedzy uczniów z całego roku. Mogłoby się wydawać, że ktoś, kto nie uczył się systematycznie, nie ma szans, aby go zdać. Czy na pewno? Niekoniecznie! Na szczęście istnieje kilka sposobów, aby zaliczyć taki test, nawet jeśli do tej pory niechętnie otwierałeś(-aś) podręcznik. Sprawdź, jak to zrobić!
Każdy nauczyciel ma swoje ulubione zagadnienia oraz tematy, o których mówi najwięcej w trakcie lekcji. Prawdopodobnie Twój również. Zanim więc rozpoczniesz nerwowe przeglądanie podręcznika z nadzieją, że uda Ci się cokolwiek zapamiętać, poświęć trochę czasu na myślenie. Zastanów się, o czym najczęściej rozmawialiście w trakcie lekcji. Przypomnij sobie, co do tej pory pojawiało się na okresowych sprawdzianach, klasówkach czy podczas odpowiedzi ustnych. Wypisz najbardziej istotne zagadnienia. To właśnie je powinieneś(-aś) opanować w pierwszej kolejności, ponieważ z największym prawdopodobieństwem pojawią się na finalnym teście. Być może dzięki nim uda Ci się uzyskać wymaganą, minimalną liczbę punktów.
Wielu nauczycieli wymaga od uczniów systematycznego tworzenia notatek. Być może Ty również masz zeszyt z zapisanymi najważniejszymi informacjami. Jeśli tak — świetnie! Jeśli nie — postaraj się pożyczyć zeszyt od znajomego z klasy i zrobić jego kopię. Dzięki temu zyskasz kolejne świetne źródło istotnych zagadnień, które warto przyswoić do sprawdzianu z całego roku.
Nie da się ukryć, że nie uda Ci się zapamiętać całego materiału, jeśli do tej pory się nie uczyłeś(-aś). Masz już jednak listę najważniejszych zagadnień, dlatego skup się na tym, aby ją opanować. W tym celu stwórz ambitny, ale realistyczny plan nauki. Staraj się uczyć każdego dnia, jednak weź pod uwagę fakt, że nie zawsze będzie to możliwe. Być może wypadnie Ci wizyta u lekarza lub pojawi się gorsze samopoczucie? Warto być przygotowanym na tę okoliczność, aby rzeczywiście opanować na czas wszystkie podstawy. Następnie przygotuj materiały, z których będziesz się uczyć. Wyciągnij podręczniki, np. „Oblicza epok 1.1” do polskiego czy „Poznać przeszłość” do historii, opracowania oraz wcześniej pozyskane notatki.
Mózg człowieka najlepiej przyswaja wiedzę podczas aktywnej nauki. Z tego względu każdorazowo po przeczytaniu podręcznika czy notatek, zaplanuj powtórki. Postaraj się opowiedzieć komuś o tym, czego właśnie się dowiedziałeś(-aś). Rozrysuj mapę myśli. Wykonaj zadania powtórkowe z podręcznika. To da Ci ogromną szansę na zobaczenie pozytywnego wyniku na Twoim sprawdzianie z całego roku.
Materiał płatny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie