Reklama

Podawali się za policjanta, pracownika poczty i urzędnika

Starsza kobieta otrzymała telefon od rzekomego pracownika poczty o nieodebranej paczce. Seniorka nie udzieliła żadnych informacji, rozłączyła się i zadzwoniła na policję. Telefony od oszustów odebrało wczoraj jeszcze kilka innych osób.

W czwartek (10 marca) do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zadzwoniła starsza kobieta, która otrzymała telefon od rzekomego pracownika poczty o nieodebranej paczce. Seniorka nie udzieliła żadnych informacji, rozłączyła się i powiadomiła policję.

W innym przypadku do mieszkańca Garwolina zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika ZUS-u. Powiedział, że urzędnicy dwukrotnie próbowali dostarczyć pocztą przesyłkę, ale nikogo nie zastali. Wypytywał, czy w domu znajduje się gotówka w kwocie 20 tys. zł. Reakcja mieszkańca Garwolina, który wyśmiał rzekomego pracownika ZUS-u spowodowała, że dzwoniący rozłączył się.

Podobne telefony odebrało wczoraj jeszcze kilka innych osób. Oszuści podczas rozmowy przedstawiali się za policjantów i informowali o prowadzonej akcji wobec grupy przestępczej. Wypytywali o kosztowności i oszczędności zgromadzone w domu, ponieważ rzekomi funkcjonariusze chcieli je zabezpieczyć.


– Na szczęście czujność mieszkańców Garwolina nie zawiodła. Każda z osób odpowiednio zareagowała, rozłączając się. Dotychczas nie odnotowaliśmy informacji o przekazaniu pieniędzy – mówi mł. asp. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie. – Kolejny raz ostrzegamy przed oszustami, którzy działają metodą na policjanta, pracownika poczty lub podobnymi. Wczoraj odnotowaliśmy kilka takich prób. Na szczęście mieszkańcy Garwolina zachowali zdrowy rozsądek i nie dali się oszukać. Jednak są wśród nas osoby, które pomimo policyjnych apeli w dalszym ciągu wierzą w zmyślone historie naciągaczy. Dlatego rozmawiajmy i propagujmy odpowiednie reakcje, aby każdy wiedział, jak się zachować w razie zagrożenia – dodaje rzecznik KPP Garwolin.
 

Jak nie stać się ofiarą oszustów? Oto kilka rad:

Przede wszystkim należy zachować ostrożność. Jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się np. pod członka naszej rodziny i prosi o pieniądze, nie podejmujmy żadnych pochopnych działań. Nie informujmy nikogo o ilości pieniędzy, które mamy w domu lub przechowujemy na koncie. Zadzwońmy do kogoś z rodziny, zapytajmy o to czy osoba, która prosiła nas o pomoc, rzeczywiście jej potrzebuje. Pamiętajmy, że nikt nie będzie nam miał za złe tego, że zachowujemy się rozsądnie. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów.

W szczególności pamiętajmy o tym, że funkcjonariusze policji nigdy nie proszą o przekazanie jakichkolwiek pieniędzy ani nie pytają o ich ilość. W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać, podając się przez telefon za policjanta – zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w dyskusję z oszustem. Jeżeli nie wiemy jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś bliskiemu.

Policjanci apelują o czujność i rozwagę. Nieznanym osobom nie powinno podawać się danych osobistych oraz przekazywać jakichkolwiek pieniędzy. Nie należy klikać także w nieznane linki załączone w wysyłanych SMS-ach i e-mailach, np. dotyczących dopłaty do paczki pocztowej.

 

 

KPP Garwolin, oprac. MG

fot. poglądowe/Pixabay.com

 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do