
Oficjalnie otworzono przebudowaną drogę powiatową na odcinku z Miętnego do Woli Rębkowskiej (gmina Garwolin).
Uroczystość otwarcia drogi powiatowej na odcinku Miętne - Wola Rębkowska (gm. Garwolin) odbyła się w czwartek, 14 listopada, przy parkingu OSP. Rozpoczął ją Marek Jonczak, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Garwolinie, który przywitał zaproszonych gości.
Starosta Iwona Kurowska dziękowała wszystkim za przybycie, określając drogę jako piękną i ważną dla mieszkańców. – Proces inwestycyjny był niezwykle interesujący, bo w tym procesie inwestycyjnym została zastosowana technologia, która mnie zafascynowała: technologia mikrofali. Grunt był wyjątkowo trudny, bagnisty, więc trzeba było go utwardzić i utwardzono go tą technologią – wyjaśniała. – Droga warta ponad 11 mln zł nas kosztowała ponad nieco ponad 2 mln zł, czyli około 9 mln zł dostaliśmy z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – przypomniała.
Głos zabrał także poseł Grzegorz Woźniak – Jest to inwestycja bardzo ważna, szczególnie dla gminy Garwolin. Właścicielem drogi jest powiat, ale mieszkańcy nie patrzą kto jest właścicielem, dla nich jest najważniejsza dobra droga. Bezpieczne połączenie Miętnego i Woli Rębkowskiej taką wspaniałą autostradą z chodnikiem było możliwe do zrealizowania – podkreślił. Oboje przemawiający zauważyli, że obecnie nie ma programów, w ramach których można pozyskać duże kwoty na podobne inwestycje.
Ks. płk Grzegorz Kamiński, proboszcz parafii Miętne poświęcił zmodernizowaną drogę. Ostatnim akcentem części oficjalnej było przecięcie wstęgi.
W uroczystości, oprócz wymienionych, wzięli udział przewodniczący rady powiatu Norbert Wilbik, przewodniczący rady gminy Garwolin Grzegorz Kot, skarbnik gminy Katarzyna Grzeszczak członek zarządu powiatu Krystyna Antolak, radny powiatowy Maciej Kurowski, przedstawiciele wykonawcy, urzędnicy, strażacy, członkowie KGiGW w Miętnem i mieszkańcy.
Nawierzchnia, chodnik, odwodnienie
Przypomnijmy, w wyniku przebudowy wykonano nową nawierzchnię jezdni z betonu asfaltowego o szerokości 6 metrów, na odcinku o długości 2409 metrów bieżących. Po stronie lewej (km 0+007 - 0+120) oraz po stronie prawej (km 0+084 - 2+323) został wykonany chodnik o szerokości 1,80 metra i łącznej długości 2352 metry. Na odcinku od km 2+333 - 2+409 po stronie lewej oraz w km 2+323 - 2+409 po stronie prawej został przebudowany istniejący chodnik o szerokości 2 m i łącznej długości 162 metry.
Na odcinkach, gdzie nie występuje chodnik, wykonano pobocze gruntowe ulepszone kruszywem łamanym (grubość 15 cm) o szerokości 1 metra i łącznej długości 2304 mb.
Wykonano odwodnienie korpusu drogowego w postaci rowów przydrożnych z umocnieniem skarp i przeciwskarp płytami ażurowymi (lokalnie rów został umocniony korytkami betonowymi typu KKŻ o łącznej długości 215,5 m). W ramach odwodnienia wykonano ponadto: prefabrykowane korytka ściekowe o dł. 60 mb i ścieki przykrawężnikowe o dł. 450 mb.
Wprowadzono elementy stałej organizacji ruchu w postaci doświetlenia przejść dla pieszych za pomocą energooszczędnych latarń (4 szt.), znaku aktywnego D-6 nad przejściami dla pieszych (2 szt.), oznakowania pionowego (33 szt.), oznakowania poziomego (334,01 m2) i balustrad U-12a (24 m).
Całkowita wartość inwestycji to 11 767 443,03 zł, w tym dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg wyniosło 9 413 954,42 zł.
JS
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie