Reklama

Czy firmy lokalne mają taką samą szansę w TOP 10 w wynikach wyszukiwania co firmy ogólnopolskie?

Jeżeli zestawiasz ze sobą 2 firmy, jedną lokalną a drugą o o działaniach ogólnopolskich, myślisz sobie, że nie ma cienia wątpliwości, że firma ogólnopolska przegra w tym zestawieniu. Jednak czy na pewno? Czy budżet obydwu tych firm dominuje wszystko? Jak wynika z przeprowadzonych przez Searchengineland.com badań ukazujących zachowania użytkowników w sieci, aż 80% użytkowników przeprowadza za pomocą smartfonów i tabletów wyszukiwania lokalnego. Statystyki są równe dla każdego.

Kto zyska na pozycjonowaniu lokalnym?

Pozycjonowanie lokalne jest świetnym działaniem dla wszystkich firm prowadzących sklepy, jak i świadczących usługi, tak jak sama nazwa wskazuje “lokalnie”. W praktyce oznacza to, że najbardziej na nim zyskują średnie i małe firmy, które często tylko lokalnie są w stanie przebić się na rynku. Czy to jednak jest złe? Wręcz przeciwnie, jeżeli prowadzisz np. szkołę językową, która świadczy swoje usługi stacjonarnie, to czy warto wyświetlać się na wszystkie wyniki “kurs językowy” niezależnie czy osoba szukająca szkolenia jest ze Szczecina czy z Krakowa? Oczywiście, że nie, byłoby to zdecydowanie przepalaniem budżetu oraz prowadziłoby to do zbyt dużej ilości odrzuceń wyników wyszukiwania. Czy firmy ogólnopolskie zawsze mają wystarczający budżet by pokryć w lokalnych wynikach cały obszar Polski. Często zdarza się, że skupiają się one jedynie na ogólnych frazach, przez co nie efektywnie wykorzystują budżet kampanii oraz nie mają szans, jeżeli użytkownik zawęża frazę przez podanie konkretnej lokalizacji.

 

Trzymaj rękę na pulsie

Konkurencja nie śpi, dlatego prowadząc firmę musisz stale walczyć o pozycję. Optymalizuj, przerabiaj treści na stronie oraz modyfikuj profil linków. Firmy ogólnopolskie w tym aspekcie przechylają drążek na swoją stronę. Często mają od tego wyspecjalizowane agencje lub sami inwestują w specjalistów w tej dziedzinie. Wiedzą, że od szybkości wdrażania zmian wiele zależy. Jakże często okazuje się, że to co wydaje się firmom lokalnym od samego początku bardzo proste, np. pisanie tekstów na stronę, które przecież bazują na posiadanej wiedzy, zajmuje zbyt wiele czasu a przerobienie większości meta tagów spędza sen z powiek i wcale nie jest takie łatwe do zaimplementowania, bo Google wciąż wprowadza kolejne zmiany i od teraz np. preferuje dłuższe meta descriptions.

 

Bądź ze sobą szczery, nie ucz się na klientach

Sprawdź czy Twoja wiedza z zakresu SEO jest znikoma, na poziomie teorii - wiem co to jest i z czym to się je, czy możesz bez obaw promować stronę internetową swojej firmy – bez strachu, że poważnie zaszkodzisz swojej domenie. Osiągnięcie poziomu wiedzy i umiejętności jaką posiadają doświadczeni pozycjonerzy, którzy na co dzień pracują z wieloma stronami internetowymi z różnych branż, jest niemal niemożliwe do wykonania, a w sytuacji gdy posiadasz wyłącznie jedną stronę internetową, zwyczajnie nie masz możliwości uzyskania, aż tak szerokiej wiedzy na temat różnych strategii promocji. Najlepszym rozwiązaniem aby przetestować swoje działania jest przeprowadzenie audytu SEO. Mogą go wykonać nawet osoby początkujące w tej dziedzinie, a wyniki przedstawione po audycie pokazane zostaną w postaci przejrzystych raportów. Na rynku dostępnych jest wiele form audytów, są to zarówno automatyczne bezpłatne jak i płatne audyty. W razie wątpliwości, który wybrać warto skontaktować się z agencją SEO, która z pewnością przedstawi różnice pomiędzy obiema formami.

 

Materiał płatny od partnera.

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    szymon.owedyk 2019-10-02 16:29:32

    Uważam, że firmy lokalne mogą się świetnie przebić. Wystarczy nawet skutecznie prowadzić wizytówkę Google Maps i stworzyć tam stronę wizytówki oraz później dbać o pozycjonowanie. Sam mam kilku Klientów, którzy miesięcznie zdobywają setki lub dziesiątki klientów, którzy ich ofertę znaleźli w Mapach Google czy w wynikach Google Maps ukazanych w wyszukiwarce Google :) https://copywriterexpert.pl/pozycjonowanie-strony-www/

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Wróć do