Reklama

Dziewczyny z Ekonomika zrealizowały projekt „Lady Femina”

Weronika Zalasińska, Dominika Ślińska, Karolina Figurska oraz Alicja Kowalska to uczennice II Liceum Ogólnokształcącego w ZS nr 1 w Garwolinie, które w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii realizują Projekt „Lady Femina”.

Mentorem zespołu jest Agnieszka Karwowska, a ich mottem są słowa Marii Curie-Skłodowskiej „Niczego w życiu nie należy się bać, trzeba tylko zrozumieć”. Głównym celem realizowanej kampanii społecznej „Lady Femina” jest rozpowszechnianie wiedzy na temat chorób i higieny kobiecego układu rozrodczego wśród nastolatek.

Wyniki ankiety nie napawają optymizmem

Wybór tematu oraz grupy docelowej wynika z analizy ankiety, którą przeprowadzono wśród społeczności szkolnej. – Wzięło w niej udział 76 kobiet w wieku od 15 do 19 roku życia. Niestety wyniki nie napawają optymizmem. Aż 94,7% badanych twierdzi, że edukacja na temat chorób żeńskiego układu rozrodczego jest ważna. Jednocześnie tylko 9,1% uważa, że posiada dostateczną wiedzę na ten temat. Ponadto może niepokoić fakt, że 13,2% kobiet nie skorzystałaby z pomocy lekarza ginekologa, gdyby zaistniała taka potrzeba. Jeśli do tego dodamy, że 55,3% respondentek czerpie swoją wiedzę na temat chorób i higieny żeńskiego układu rozrodczego głównie z Internetu, 21,1% z mediów społecznościowych, 11,8% od rodziny lub znajomych, to pokazuje jak małą wagę przywiązujemy do propagowania wiedzy na tematy chorób kobiecych. Wydaję się, że to nadal jest temat tabu dla wielu młodych kobiet, a tak przecież nie powinno być! – podkreślają autorki projektu. 

Aby kobiety nie lekceważyły swojego zdrowia...

– Dodatkowym czynnikiem budzącym niepokój, jest to, że respondentki przyjmują za pewnik informacje publikowane w sieci. Tylko 10,5% swoją wiedzę weryfikuje u specjalisty. Taka postawa sprawia, że w przyszłości niechęć do korzystania z regularnych badań profilaktycznych i dodatkowo bagatelizowanie objawów, co będzie wynikało z braku wiedzy, może spowodować opóźniony proces leczenia. Dlatego chcemy, aby kobiety nie lekceważyły swojego zdrowia, a w przypadku choroby nie czuły się osamotnione i mogły liczyć na wsparcie oraz akceptację najbliższych. Chęć promowania zdrowych postaw przez nasz projekt ,,Lady Femina” daje nam energię do działania, a naszą główną siłą napędową  jest świadomość, że dzięki zaangażowaniu wiele kobiet otrzyma wiedzę, dzięki której pozbędzie się stereotypów i uprzedzeń, a zyska fachową i rzeczową informację – zaznaczają. 

Są pierwsze efekty działań!

– Nasze działania koncentrują się właśnie na publikacji postów w mediach społecznościowych, dotyczących chorób oraz wskazówek, jak najlepiej o siebie dbać. Oprócz tego, udało nam się nawiązać współpracę z Fundacją Garden of Words, która zaangażowana jest w kampanię AVON kontra rak piersi, dzięki czemu otrzymaliśmy różowe skrzyneczki na środki higieniczne, które są umieszczone w toaletach damskich. To nie jedyna wymierna korzyść realizowanego projektu. W planach jest również spotkanie ze specjalistkami, które przeprowadzą warsztaty na temat samobadania piersi – dodają aktywne dziewczyny z Ekonomika. 

 

Inf. pras., oprac. ur

 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do