
Czytelniczka eGarwolin prosi o interwencję w sprawie przeładowanych, małych busów PKS Garwolin, które jeżdżą do Warszawy i nie zatrzymują się na kolejnych przystankach, aby zabrać oczekujących pasażerów. Kobieta zaznacza, że chodzi tu nie tylko o wygodę podróży, ale także o bezpieczeństwo pasażerów, którzy od jakiegoś czasu mają do dyspozycji dużo mniej kursów do stolicy. Prezes PKS przekonuje, że w tej sprawie decydują względy ekonomiczne.
– Jeżdżę codziennie rano do Warszawy autobusami, które ruszają z dworca między godziną 5 a 7. Od dłuższego czasu o tych porach, często są puszczane busy 19-osobowe. Tymczasem rzadko się zdarza, żeby jechało mniej niż 20 osób. Busy są przeładowane, kierowcy nie zatrzymują się na przystankach z powodu braku miejsc. A jeszcze w Kołbieli wsiadają osoby z biletami miesięcznymi. Zdarza się, że muszą korzystać z innych środków komunikacji, bo autobus PKS Garwolin nie zatrzyma się – napisała Czytelniczka.
Brak gwarancji dostania się do Warszawy
Młoda kobieta podkreśla, że pasażerowie wielokrotnie zwracali uwagę na ten problem. – Kierowcy twierdzą, że decydentem jest szef. Dzwoniłam dwukrotnie do dyrektora. On z kolei przerzuca winę na niesubordynację kierowców. Twierdzi, że zwracał im uwagę, żeby brali większe autobusy. Nie wiadomo, kto mówi prawdę, aczkolwiek zastanawiający jest fakt, że w większości przypadków kierowcy są przypisani do autobusów i rzadko jeżdżą innymi niż "swoje". Faktem jest, że nawet posiadacze biletów miesięcznych nie mają gwarancji dostania się do Warszawy w określonych godzinach. Nie wiem, jak jest na innych trasach – przyznaje pasażerka.
Co z bezpieczeństwem pasażerów?
Czytelniczka zwraca także uwagę na bezpieczeństwo pasażerów, które, jej zdaniem, jest traktowane po macoszemu. – Podróż busem na stojąco, gdzie nawet nie ma się jak porządnie przytrzymać nie należy do najprzyjemniejszych. Ekonomia, bo np. autobus wraca z kilkoma osobami, nie jest wytłumaczeniem na taką ignorancję. Poza tym przy zmniejszonej, od marca, liczbie kursów, ten argument jest nieco nietrafiony. Bo nawet jeśli trafi się mniej liczny kurs, to te przeładowane w zupełności nadrobią – przekonuje pasażerka, która prosi o interwencję w PKS Garwolin i zapewnia, że nie odpuści.
Do Warszawy komplet, z powrotem pustki – to ekonomia
Prezes Stefan Gora informuje, że za dobór autobusów do określonych kursów przewozu pasażerów odpowiadają dyspozytorzy.
– Wśród wielu marek autobusów do Warszawy jeżdżą też busy, których pojemność przewozowa wynosi 21-22 miejsca. Aby w sposób maksymalny zaspokoić potrzeby pasażerów, obowiązuje zasada wysyłania większych autobusów w dniach i godzinach o większej ilości pasażerów, na przykład w poniedziałki rano w kierunku Warszawy czy też w piątki na kierunku Warszawa – Garwolin. Wykorzystywanie do przewozu pasażerów, autobusów o mniejszej liczbie miejsc siedzących, podyktowana jest względami ekonomicznymi. To niższe koszty. Warto też zwrócić uwagę na bardzo zróżnicowane wypełnienie autobusów przez pasażerów na kursach TAM i na powrotach – mówi prezes PKS w Garwolinie.
Stefan Gora przyznaje, że zdarzają się różne sytuacje losowe, jak awaria pojazdów czy nagła choroba kierowcy i wówczas może zdarzyć się, że na kurs wyjeżdżają autobusy o mniejszej pojemności przewozowej. Prezes podkreśla także, że wielu przewoźników na trasie do Warszawy wykonuje przewozy pasażerskie przy użyciu tak zwanych busów.
– Jeśli ilość pasażerów będzie duża, to na pewno do ich przewozu spółka będzie wykorzystywać autobusy o dużej pojemności przewozowej. Obecnie jednak ilość przewozowa pasażerów cały czas zmniejsza się – puentuje Stefan Gora.
ur
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Matoły, gamonie, imbecyle. Kury szczać prowadzać, a nie transportem publicznym się bawić.
Co ten prezes kre..... tyn Opowiada. Jaka to ekonomika skoro nie zabiera podróżnych. Często Jeżdżę do Warszawy w godzinach porannych i Popołudniowych z Warszawy.Na kursy najbardziej obłożone Puszczają małe busy a ludzie z biletami stojana na przystankach i czekają jak frajerzy na miejsce. Ta sa kursy gdzie często Jeździ ponad 30 osób szczególnie rano.I to jest pomysł Prezesa wybitnego jełopa na podratowanie PKS. Śmiechu Warte. Haha :)
Tam wszystko działa jak za komuny w mięsnym . Chcę zatankować gaz i pracownik bardzo niezadowolony że musi wyjść albo woła go kierowca autobusu tankujący się akurat na bocznym dystrybutorze i sobie gawędzą . Klient ma czas może poczekać . Ich rozmowa widać nie może czekać . To jest nagminne , sprawdzajcie 10 razy ile wydają reszty , to druga uwaga . Wracając do ekonomii ....tam wszyscy są znajomymi więc o czym mowa że jakiś dyspozytor cokolwiek zarządzi wbrew kierowcy . Zaraz będzie ,,stary co ty odp.....sz
Niech się pan prezes przejedzie takim przeładowanym busem i postoi kilka godzin bo będzie korek na s17 i przestanie pleść glupoty o tym że jeżdżą inne busy na tej trasie, no spoko, ale tam się rezerwuje miejscówkę i ma się pewność że Cię zabierze a nie tylko co PKS- loteria... I może w końcu zdecydujecie się z którego peronu odjeżdża PKS w stronę Garwolina!
Ludzie pukice cię w głowie co wy piszese nie pks to wy na piechotę chodxice by do szkoły lub rowerami .
Gora oddawaj autobus z Warszawy o 22:30!!!
Mam nadzieje że wkońcu zamkną ten worek bez dna bo szkoda naszej kasy na fanaberie pana prezesa który wygodnie siedzi w biurze i się smieje z ludzi. Pozatym fajnie mają tam kierowcy bo mogą decydować jakim autobusem pojadą.... a ja myśłałem że to ktoś z góry ustala...
ja też dojeżdzam co prawda teraz z tym przewożnikiem tylko jak musze bo jechac jak sardynka w puszce z panem kierowca który włańcza ogdzewanie jak jest plus 15 nadworze albo wdychac dym z papierosów od kierowcy ktory pali w czasie jazdy to naprawde zadna przyjemność
Jak ma się nie zmniejszać ilość pasażerów? Kiedy większość osób w godzinach szczytu nie może przejechać bo jest autobus za mały. Wina spadku liczby pasażerów leży po stronie szefa PKS -ow.
Ja już zauważyłem o co w tej ich ekonomii chodzi. Wiele kursów z Warszawy kończy się w Żelechowie. 2 z 3 busów ( tych że zdjęcia) są w użytkowaniu panów z Żelechowa lub bliskich okoli, więc oni jeżdżą kursami 17.15 18.30 19.30 z Warszawy do Żelechowa rano 4.55 (jakoś tak) Żelechów - Warszawa. Jeżdżą jeszcze na tych kursach autobusy z 80 lat i to też są kierowcy Żelechów i okolice a dobre w miarę nowe stoją w koszarach bo kierowca nie z ŻELECHOWA LUB OKOLIC. Sumując w tej ekonomi Pana prezesa chodzi żeby kierowca był z tamtych okolic na tej trasie a nie dobro pasażera czyli tak jak podchodzi prywaciarz który walczy o pasażera, czyli: dobry wóz, godzina odjazdu, CZAS PRZEJAZDU, SPRYTNY GRZECZNY KIEROWCA ( A u nich 30 lat temu iteraz taki sam z Warszawy do Garwolina) itd. Myślę że każdy pasażer jeżdżący 10 - 15 lat do Warszawy lepiej poradzilby sobie w zarządzaniu pksem niż obecny prezes. Jednaj dziwi mnie obojętność bo pamiętam jak Pan prezes musiał sam do Warszawy dojeżdża (ARIMR Ul. Żelazna). Oni się tłumacza że kierowca musi być przyporządkowany do wozu bo autobusy by zaraz się porozwalaly :)ale to kierowcy nie dopusza żeby było inaczej bo co paliwo tak. A wystarczy żeby ktoś tego dobrze pilnowal np. GPS kamery itd. A może tez kadrę trochę odświeżyć zaraz by była inna motywacja.
Nie jest przypadkiem, że ilość pasażerów zmniejsza się. Kilkakrotnie czekałam na autobus który wg rozkładu powinien się pojawić, a pomimo oczekiwania nie przyjeżdżał. Jeśli zdarzają się takie sytuacje, to pasażerowie wolą wybrać transport który jest sprawdzony i pewny tego, że dowiezie nas do Warszawy. Jakość podróży starym autobusem, w którym zimą się zamarza a latem umiera z gorąca, również powoduje zmniejszoną liczbę pasażerów.
Najpierw powinno się puścić ankietę w powiat gdzie ludzie pracują, gdzie chcieli by dojeżdzać, jak często jeżdzą we wskazane przez siebie miejsce itd, itp. Potem można na próbę np na miesiąc otworzyć linnię aby sprawdzić czy faktycznie tyle ludzie jeździ i czy się opłaca. Po powiecie puszczać busy jak ma Wołoszka bo w zupełności starczą a nei stare trupy co palą jak smoki. Co do busów nie można wymagać od kierowcy aby zabierał więcej ludzi jak ma miejsc bo jak coś by się stało czy to z jego czy nie jego winy to kierowca beknie a pasażer się na niego wypnie.
Do zarządzania pekaesem potrzebni są ludzie z głową na karku a nie partyjne bezmuzgi z byczymi jajami.
Powińni pozakładać jakieś blokady żeby kierowcy w domach nie zciągali paliwa z autobusów bo jak każdy wie tak się dzieje a drugie wyjście to porostu zmiana na rzetelnego i uczciwego prezesa który ogarnie to wszystko i nad tym zapanuje. Przykładem jest PKS Łuków który był w takich długa historia jak PKS Garwolin a teraz przynosi zyski.
POPIERAM wszystkie poprzednie wiadomości.Autobusów brak.Busiki ale nie na trasę Warszawa Garwolin i odwrotnie.Autobusy bez klimatyzacji.Dworzec PKS Garwolin w opłakanym stanie.(ruina)Kto za tym wszystkim stoi?
To celowe działania
Po 89 w Polsce zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym polegało na wzięciu przez aktualnego zarządcę łapówy od konkurencji i jak najszybszym doprowadzeniu zakładu do likwidacji.
Jezdze dosyc czesto pksem o 5 rano z Garwolina i to jest zazwyczaj tak, ze jak sie zatrzyma na trasie dla kogos to ten ktos nie wsiada bo czeka na te inne autobusy. Najlepiej na niego machać, bo w kołbieli stoi zawsze kilka osób, a w busie jeszcze są miejsca... nigdy nie bylo tak, ze pks o 5 rano byl wypchany po brzegi i nie bylo żadnego miejsca siedzącego
dobrze że do Warszawy jędzę dwa razy w roku
Przepraszam że z innej beczki!!! pisałem na grajde ale oni nie odpowiedzieli więc może redakcja egarwolin.pl się zajmie tamatem!!! DLACZEGO PALIWO W GARWOLINIE (ORLEN) JEST DROŻSZE O 20 GR. OD PALIWA NA WSZYSTKICH STACJACH OD GARWOLINA DO WARSZAWY, WŁĄCZNIE??? ZASTANAWIAM SIĘ NAD ZŁOŻENIEM ZAWIADOMIENIA DO UOKIK W SPRAWIE ZMOWY CENOWEJ!!! To jest kpina w Garwolinie gaz 2.22 a w wawie 2.08 albo mniej!!! Chyba że to paliwo jest jakieś specjalne więc chciałbym się dowiedzieć czym się różni??