
Skrzyżowanie na wylocie w stronę Niecieplina stanowi czarny punkt na garwolińskiej mapie bezpieczeństwa. Rada Miasta zaapelowała do GDDKiA o usytuowanie tam sygnalizacji świetlnej.
Miasto Garwolin od kilku lat zwraca się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z prośbą o podjęcie działań w celu poprawy bezpieczeństwa w obrębie skrzyżowania ul. Stawki i ul. Spacerowej z drogą krajową nr 76. Odpowiedzią był zawsze brak środków finansowych. Rada Miasta wyraziła nadzieję, że uruchomienie nowego programu rządowego pozwoli na pozyskanie środków umożliwiających sfinansowanie budowy sygnalizacji świetlnej i złożyła apel do GDDKiA.
– Ze względu na pojawianie się rządowego programu Rada Miasta zaapelowała o poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym na skrzyżowaniu. W tym miejscu dochodzi do licznych kolizji i wypadków. Wypadałoby tutaj podjąć działania w celu zrealizowania sygnalizacji świetlnej – informuje Michał Metera, kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w garwolińskim magistracie.
Statystyki mówią same za siebie. W obrębie tego skrzyżowania w latach 2018-2020 doszło tam do czterech wypadków drogowych, w których zostały ranne cztery osoby, a także do 11 kolizji. Z raportu o stanie bezpieczeństwa drogowego, dla których organem zarządzającym ruchem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad za 2019 rok, opublikowanego na stronie internetowej GDDKiA wynika, że odcinek drogi krajowej nr 76 przebiegający przez miasto Garwolin ma niski poziom bezpieczeństwa. Tegoroczny wypadek ze skutkiem śmiertelnym w niedalekiej odległości od skrzyżowania tylko to potwierdza.
Radni argumentują w apelu, że ukształtowanie terenu przebiegu drogi krajowej nr 76 od strony wschodniej sprawia, że pojazdy dojeżdżające do skrzyżowania z drogami powiatowymi (ul. Stawki i ul. Spacerowa) poruszają się z dużą prędkością, zaś wysokie natężenie ruchu na drodze krajowej powoduje, że dochodzi do blokowania przepływu pojazdów na drogach powiatowych. Według Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie, rozwiązaniem problemu byłoby zastosowanie sygnalizacji świetlnej.
Czy tym razem prośby władz miasta zostaną uwzględnione?
Niebezpieczne skrzyżowanie!
W latach 2018-2020 doszło tam do:
- 4 wypadków (4 ranne osoby)
- 11 kolizji
Wioleta Zając, materiał opublikowany w gazecie Twój Głos
Zdj. arch. eG
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Proponuje też zainstalować światła na skrzyżowaniu koło stacji shell tam też co chwilę stłuczka najgorzej jest po 15 tej wyjechać z garwolińskiej. Jest duże natężenie ruchu po otwarciu strefy inwestycyjnej i likwidacji zjazdu z 17 ki bezpośrednio na miętne. Przezto natężenie się kumuluje. A każdy zasuwa ile fabryka dała. A gdzie policja?(stoją po krzakach)