Reklama

Brak prądu, brak informacji - Irytacja mieszkańców i odpowiedź PGE

Mnóstwo pytań, niepokój i ostatecznie irytacja, spowodowana nie tylko brakiem prądu, ale i brakiem informacji o czasie usunięcia awarii i przywrócenia zasilania. Tak wielu mieszkańcom miasta upływał wczoraj dzień i wieczór. O trudną sytuację zapytaliśmy PGE Dystrybucja.

– Co to za awaria z tym prądem? Jakaś gruba sprawa. Cała Aura Park też bez prądu. Na Targowej (biedronka, media expert, pepco) też ciemno – napisał wczoraj (16 grudnia) do redakcji Czytelnik Jerzy.

O brak zasilania energią elektryczną w okolicach ul. Dobrej, Polnej, os. Koszary zapytał także Czytelnik Andrzej. – Wszędzie ciemno, nie ma nigdzie informacji o przyczynie, jak również estymacji czasowej na przywrócenie zasilania – zaznaczył. 

"Siedzimy przy świeczce i nic nie wiemy"

– Czy wiadomo co jest powodem awarii prądu na ulicach Wiejskiej, Polnej, Narutowicza, na Cichym Zakątku, Koszarach, Dobrej – dopytywał Czytelnik Jan. Awaria prądu w Garwolinie interesowała również  Eryka oraz Ewelinę, która przyznała, że w jej bloku zaczynało być już zimno. Na szczęście, u niej prąd wrócił około godziny 20. 

Oprócz wiadomości, które trafiały do naszej redakcji za pośrednictwem Facebooka, otrzymywaliśmy również telefony. Jedna z mieszkanek miasta przyznała, że nie było szansy dodzwonić się na infolinię PGE. – W ogóle nie odbierają. Nie wiadomo, co robić na noc, jak się szykować, co z porankiem, szkoła, dzieci. Brak żadnego komunikatu. Ludzie nie wiedzą, co się dzieje. Siedzi się przy świeczce – mówiła.

– Mają stronę internetową. Żyjemy w takich czasach, że od razu powinien być jakiś komunikat. Co dopiero jakby był wybuch wojny czy bomby, jak my tu przy braku prądu siedzimy i nic nie wiemy – zaznaczyła poirytowana. 

Jedna z osób zgłaszających do nas awarię dodzwoniła się na nr 991. – Nic konkretnego nie powiedzieli. Jak to na infolinii - pracują nad tym. Robią co mogą – przekazała. 

Tymczasem, w ponad 3-minutowym komunikacie o awaryjnych wyłączeniach na infolinii PGE nie było żadnej informacji o przerwach w dostawach energii elektrycznej w Garwolinie. To tym bardziej irytowało mieszkańców. Naszej redakcji dopiero dziś udało się uzyskać odpowiedź z PGE Dystrybucja. 

 

Wietrzna aura i awaria stacji trafo

Otrzymaliśmy informację, że w związku z wietrzną aurą w sieciach elektroenergetycznych PGE Dystrybucja notuje od niedzielnego popołudnia podwyższone ilości wyłączeń awaryjnych.

– W kwestii awarii stacji trafo przy ul. Korczaka, mieliśmy do czynienia jednocześnie z awarią rzeczonej stacji oraz awaryjnym wyłączeniem zasilającej ją linii średniego napięcia (SN) relacji Garwolin – Romanówka. Zajście miało miejsce o godz. 9.42. Po około 10 minutach na miejscu zjawiła się ekipa pogotowia energetycznego, a stację i linię załączono do pracy już o 10.00. W samej stacji z nieustalonej przyczyny zaszło zwarcie; natomiast było ono na tyle niegroźne, że po przewietrzeniu i sprawdzeniu rządzeń, skutecznie załączono je do normalnej pracy. W sumie dwudziestominutowa przerwa objęła ok. 2200 Klientów na terenie miasta Garwolin – informuje zespół prasowy PGE Dystrybucja.

W związku ze zdarzeniem, dla upewnienia się co do dalszej niezakłóconej pracy, energetycy wykonali ogólny przegląd stacji oraz urządzeń. – Został on wykonany w godz. 10.40 – 15.00, i w tym czasie ok. 200 naszych Odbiorców pozostawało nie zasilonych – dodają przedstawiciele PGE. 

– Ponadto, z terenu miasta Garwolin spłynęło w sumie około 60 zgłoszeń od naszych Klientów o braku zasilania, wszystkie zostały zaadresowane i kolejno usuwane. Obecnie zgłoszenia w Garwolinie są obsługiwane na bieżąco – zapewniają. 

 

Na stronie www nie zamieszczają takich informacji

Dlaczego na stronie internetowej PGE Dystrybucja nie było oczekiwanego przez mieszkańców komunikatu o wyłączeniach w Garwolinie? 

– W związku z syntetycznym charakterem komunikatów o trwających wyłączeniach nieplanowanych i awaryjnych zamieszczanych na stronie WWW Spółki, nie praktykujemy przekazywania w ten sposób informacji o pojedynczych zdarzeniach w naszych sieciach dystrybucyjnych. W związku z krótkotrwałym charakterem wyłączenia, które objęło w wskazaną stację, nie dodano powiadomienia o jego zaistnieniu – wyjaśnia zespół prasowy PGE. 

 

ur
zdj. archiwum eGarwolin
 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 17/12/2024 16:53
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do