
Mnóstwo pytań, niepokój i ostatecznie irytacja, spowodowana nie tylko brakiem prądu, ale i brakiem informacji o czasie usunięcia awarii i przywrócenia zasilania. Tak wielu mieszkańcom miasta upływał wczoraj dzień i wieczór. O trudną sytuację zapytaliśmy PGE Dystrybucja.
– Co to za awaria z tym prądem? Jakaś gruba sprawa. Cała Aura Park też bez prądu. Na Targowej (biedronka, media expert, pepco) też ciemno – napisał wczoraj (16 grudnia) do redakcji Czytelnik Jerzy.
O brak zasilania energią elektryczną w okolicach ul. Dobrej, Polnej, os. Koszary zapytał także Czytelnik Andrzej. – Wszędzie ciemno, nie ma nigdzie informacji o przyczynie, jak również estymacji czasowej na przywrócenie zasilania – zaznaczył.
"Siedzimy przy świeczce i nic nie wiemy"
– Czy wiadomo co jest powodem awarii prądu na ulicach Wiejskiej, Polnej, Narutowicza, na Cichym Zakątku, Koszarach, Dobrej – dopytywał Czytelnik Jan. Awaria prądu w Garwolinie interesowała również Eryka oraz Ewelinę, która przyznała, że w jej bloku zaczynało być już zimno. Na szczęście, u niej prąd wrócił około godziny 20.
Oprócz wiadomości, które trafiały do naszej redakcji za pośrednictwem Facebooka, otrzymywaliśmy również telefony. Jedna z mieszkanek miasta przyznała, że nie było szansy dodzwonić się na infolinię PGE. – W ogóle nie odbierają. Nie wiadomo, co robić na noc, jak się szykować, co z porankiem, szkoła, dzieci. Brak żadnego komunikatu. Ludzie nie wiedzą, co się dzieje. Siedzi się przy świeczce – mówiła.
– Mają stronę internetową. Żyjemy w takich czasach, że od razu powinien być jakiś komunikat. Co dopiero jakby był wybuch wojny czy bomby, jak my tu przy braku prądu siedzimy i nic nie wiemy – zaznaczyła poirytowana.
Jedna z osób zgłaszających do nas awarię dodzwoniła się na nr 991. – Nic konkretnego nie powiedzieli. Jak to na infolinii - pracują nad tym. Robią co mogą – przekazała.
Tymczasem, w ponad 3-minutowym komunikacie o awaryjnych wyłączeniach na infolinii PGE nie było żadnej informacji o przerwach w dostawach energii elektrycznej w Garwolinie. To tym bardziej irytowało mieszkańców. Naszej redakcji dopiero dziś udało się uzyskać odpowiedź z PGE Dystrybucja.
Wietrzna aura i awaria stacji trafo
Otrzymaliśmy informację, że w związku z wietrzną aurą w sieciach elektroenergetycznych PGE Dystrybucja notuje od niedzielnego popołudnia podwyższone ilości wyłączeń awaryjnych.
– W kwestii awarii stacji trafo przy ul. Korczaka, mieliśmy do czynienia jednocześnie z awarią rzeczonej stacji oraz awaryjnym wyłączeniem zasilającej ją linii średniego napięcia (SN) relacji Garwolin – Romanówka. Zajście miało miejsce o godz. 9.42. Po około 10 minutach na miejscu zjawiła się ekipa pogotowia energetycznego, a stację i linię załączono do pracy już o 10.00. W samej stacji z nieustalonej przyczyny zaszło zwarcie; natomiast było ono na tyle niegroźne, że po przewietrzeniu i sprawdzeniu rządzeń, skutecznie załączono je do normalnej pracy. W sumie dwudziestominutowa przerwa objęła ok. 2200 Klientów na terenie miasta Garwolin – informuje zespół prasowy PGE Dystrybucja.
W związku ze zdarzeniem, dla upewnienia się co do dalszej niezakłóconej pracy, energetycy wykonali ogólny przegląd stacji oraz urządzeń. – Został on wykonany w godz. 10.40 – 15.00, i w tym czasie ok. 200 naszych Odbiorców pozostawało nie zasilonych – dodają przedstawiciele PGE.
– Ponadto, z terenu miasta Garwolin spłynęło w sumie około 60 zgłoszeń od naszych Klientów o braku zasilania, wszystkie zostały zaadresowane i kolejno usuwane. Obecnie zgłoszenia w Garwolinie są obsługiwane na bieżąco – zapewniają.
Na stronie www nie zamieszczają takich informacji
Dlaczego na stronie internetowej PGE Dystrybucja nie było oczekiwanego przez mieszkańców komunikatu o wyłączeniach w Garwolinie?
– W związku z syntetycznym charakterem komunikatów o trwających wyłączeniach nieplanowanych i awaryjnych zamieszczanych na stronie WWW Spółki, nie praktykujemy przekazywania w ten sposób informacji o pojedynczych zdarzeniach w naszych sieciach dystrybucyjnych. W związku z krótkotrwałym charakterem wyłączenia, które objęło w wskazaną stację, nie dodano powiadomienia o jego zaistnieniu – wyjaśnia zespół prasowy PGE.
ur
zdj. archiwum eGarwolin
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie